• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare BabieBus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 674
B

BabieBus

Jag är egentligen en dressyrryttare, men någon gång så skulle man ju vilja ha lite omväxling och hoppa lite grann, men problemet är att jag är så feg när jag hoppar. Jag är inte rädd, men feg, tvekar för trippelbarrar och oxrar och högre hinder, vill inte att det ska vara så, men jag vet inte riktigt hur jag ska träna bort det. har någon här något förslag?

Sv: Hoppfeg

Jag är med feg på hoppning, speciellt om jag hoppar häst som jag aldrig hoppat innan!!
Börja lågt, små kryss t.ex så att du känner hur hästen hoppar av mm och så du får upp självförtroendet! :smirk:

Sen kan du höja succesivt efter hur du känner, bygga upp lite andra sorters hinder och så!
Hoppa aldrig högre än att du känner dig säker själv annars blir hästen med osäker och vägrar kanske för det, och då känns det kanske obehagligt att hoppa pga det!!:banana:

Lycka till och Gott Nytt år!:bump:

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
755
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
497
Senast: tanten
·
Hundträning Jag ska gå i pension senare i år och börjar planera "pensions-valp" :-) Vet inte hur länge efter pensionsdagen jag ska lyckas hålla mig...
Svar
12
· Visningar
1 517
Senast: movi
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 255
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka