Bukefalos 28 år!

hopphingstar som förbättrar typ,höjd och gångarter

Sv: hopphingstar som förbättrar typ,höjd och gångarter

Hittat en till nu, Zambesi ser väldigt fin ut, vet någon vilken storlek han ger?

En till, Zacharov (Clinton-Lord Z).

Nä nu blir det för många :)
 
Sv: hopphingstar som förbättrar typ,höjd och gångarter

Carthino Z är verkligen en jättefin hingst! Kul med Carthago-blodet som jag eftersöker för egen del! Konstaterade att 3 hästar hade Carthago som fadershingst vid finalen av Global Champions Tour och en som morfar (av 18 deltagande). Kanske fanns det någon mer som jag missade (på faderssidan i såfall):)
 
Sv: hopphingstar som förbättrar typ,höjd och gångarter

Vad jag hört så ska stakkato läggas på större långlinjerade ston då han lämnar litet.
 
Sv: hopphingstar som förbättrar typ,höjd och gångarter

Mitt tips är att gå ett steg bakåt. :)

Du nämner Corlensky, som är en av mina favoriter. MEN, vad ligger bakom? Vad "tillverkade" honom? JO en superfin hingst. Cornet Obolensky. Idagsläget hade jag hellre använt honom än MÅÅÅÅÅÅNGA av de hopphingstar som det avlas stenhårt på här i sverige. Skänk det en tanke ;)
 
Sv: hopphingstar som förbättrar typ,höjd och gångarter

Fast Cornet Oblensky är väl både dyr och har väl inte den bästa dräktighetsstatistiken?
 
Sv: hopphingstar som förbättrar typ,höjd och gångarter

Hade jag haft råd så. Men att lägga 3000 euro på halvtaskig semen vet jag inte om jag vill.
Fruset är 1000 euro per dos men det vågar man ju inte pga hans simmare.

Om jag tar honom kommer jag nog få sälja avkomman till något proffs, för undra hur jag ska kunna ta hand om den :D Stoet är mycket känsligt, lägga på CO som har hearbreaker och senare Ramiro Z i stammen..hmm..Mitt sto har också Ramiro Z, nu hamnar det kanske längre bak men dock i sk "engine room" i stamtavlan.

Men man kanske kan sälja avkomman för mycket pengar :D
 
Sv: hopphingstar som förbättrar typ,höjd och gångarter

Heartbeat kanske?

Annars tycker jag både Comeo och Corlensky är hingstar som nedärver det du söker.
 

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 471
Senast: athena
·
Avel Jaa, hög tid att börja försnacket ;) Mycket spännande att se fram emot i år! Har du/känner du till någon avkomma ur...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
29 133
Senast: Vingra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp