Bukefalos 28 år!

Hopplektion på bästa Svarta Petter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller markarbete som barnen i Hoppspecial-gruppen skulle kalla det :p :rofl:
Pålle var piggelin, så som pålle brukar vara så snart det är bommar framme i ridhuset. Piloten var modig, iallfall nästan hela vägen. Vi kravlade oss iallfall över de korslagda bommarna mellan hinderstöden, hela 30 cm var det nog. Kravlandet hade nog gått lite bättre om inte piloten totalt, helt och fullständigt slutar rida ett par meter innan det sk hindret :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Men jag gjorde det :bump::bump::bump::bump::bump::bump::bump::bump::bump:

Steg två är att nästa hopplektion så ska piloten försöka rida även ÖVER hindret.
På plus sidan är att jag har en väldigt bra blick framåt i alla fall, kanske för att jag är fullständigt livrädd för att titta på hindret :rofl::rofl:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Lyckan när det står Svarte Petter vid ens namn när man kommer till stallet :love: Lyckan när man fixar HELA markarbeteslektionen utan...
Svar
0
· Visningar
357
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mycket ridning den här veckan – räknar jag från lördag till lördag så kommer det bli totalt 5 ggr. Vilket kanske inte var helt passande...
Svar
0
· Visningar
360
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
487
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Lördagen började med att jag var sen hämta upp dottern, som just när hon satte sig i bilen kom på "kameran". Ringde hästägaren som...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp