Hoppövningar

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare sarabacklund
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 637
S

sarabacklund

Hallå! är det nån som har några bra hoppövningar för storhäst! har idetorka just nu! :) Blir alltid samma serier.. lite tjatigt! :P

Sv: Hoppövningar

5½ är bra..först ett rättuppstående sen 5½ m sen en oxer..så kan man ställa den i "mitten" av volten å hoppa som en åtta..
faktiskt kul..

Vad vill du få ut av övningen?
Om man rider 5,5:an ska man ha travbom innan räcket 5,5m mellan räcke och oxer och sen kan man även lägga på en ocer till efter 13 m. du kommer alltså i trav, ett galoppsprång mellan de två första hindren och sen 3 st till nästa oxer. Denna övning är ju bra om man vill att hästen ska hoppa upp sig lite och använda ryggen ordentligt.
den sista oxern kan du höja ganska rejält mot slutet.

Oj, såg inte att tråden typ är asgammal, jaja det kanske är nån annan som vill ha tipps

Liknande trådar

Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
748
Fordon Hallå! Jag har alltid sagt ”ingen ford på min gård”, men har spanat lite på Ford s-max nu. Årsmodell runt 2013, diesel eller bensin...
Svar
0
· Visningar
454
Senast: Fille
·
Dressyr Ett litet sidospår, som kanske borde vara en egen tråd, men jag har precis insett att jag måste köpa nya sporrar om det blir nån tävling... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
12 197
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S