Hopprädd häst.

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Capriole
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 157
C

Capriole

Hur stärker man upp en unghäst självförtroende att den vågar hoppa igen, Efter att den har börjat vägra? Om den inte vill hoppa ens över mycket låga hinder?

Sv: Hopprädd häst.

låter en rutinerad ryttare hoppa hästen så den får bra distanser och eftergift så den inte slår sig eller får ryck i munnen.. :)

har du kollat upp hästen så den inte vägrar för att den har ont nånstans?

bara en tanke..

Om tipset som du fick av de två andra (att be en rutinerad ryttare försöka) inte fungerar tycker jag att du ska ta det från marken igen, led hästen över hinder, löshoppa den och sedan när det går bra sitt upp igen.

Hoppas det löser sig ! Jag vet hur jobbigt det är, har krånglat i över ett år nu med min livrädda men ändå mycket erfarna hopphäst som tvärvägrade att hoppa hinder sedan jag fick henne. Hästen är långt ifrån unghäst kan jag ju säga.. :d

Går det bättre att hoppa den i skog? då kanske det inspirerar till att hopp lusten kommer tillbaka...?

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men... 2
Svar
34
· Visningar
3 330
Senast: Edla
·
Dressyr Passar på att gnälla lite till om ridhuset. Gick nyss därifrån med första hästen och tänkte gå ner med nästa. Men ångrade mig för det... 2
Svar
30
· Visningar
664
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 093
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
737

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka