Sv: hopprädd!!!!!
jag förstår det till viss del, jag har aldrig varit höjdrädd, hoppade 120 på min B-ponny som var 126 cm i mkh, varit med på flertal höjdhopp tävlingar och likande, men så nu dom senstae veckorna har jag börjat fega?, har absolut ingen aning om varför? det bara kom och håller i sig, jag är inte jätte rädd, men får en "orolig" känsla över mig, som gör att jag inte är lika tuff och inte rider lika bra som inann,
jag tror mest på att det har med min D-ponny att göra, han är inte den Ponnyn man till 100% kan lita på, han kan vara lite lurig och hitta på saker, men offtast stannar han inte, så det har varit väldigt skönt, men dom sensta e2 gångerna jag har hopptränat har han verkligen tvärnittat, och man hinner verkligen inte reagera, och man tror verkligen inte han ska göra det på hinder som e ca 70 cm höga, vi som annars hoppar minst 110.
men nu har vi tagit tag i det, och tillsammans måste man gå igenom det, jag ger han trygghet så ger han mig trygghet, och då funkar det, jag måste helt enkelt vara lika bestämt och tuff som jag alltid varit, ananrs blir han osäker.