Hoppsadel till denne?

Daredevil

Trådstartare
Min medis sjöhäst:
49032_1212664094.jpg

Vad för hoppsadel skulle kunna passa denna rygg? Han är en varmblods travare och just nu ganska omusklad... Har haft en Stübben på han, men den ligger jätteilla, så är nu på jackt efter en ny.

Jag vet att det bästa är att åka till en sadelutprovare, men dom har inte tid förrän om 3veckor, så tänkte kolla lite på egen hand.

Sv: Hoppsadel till denne?

Inte konstigt att Stübben inte ligger nåt bra, de är ganska svängda och din pålle verkar ha rak rygg.
Min systers hästs rygg påminner om din hästs, hon har en Crown patriot på den, och den ligger väldigt bra.

Jo precis, det var den vi fick med när vi köpte han, den är både för vid, och är mer som en gungbräda än sadel, har inte äns vågat sitta i den...

Ska kolla på en Crown patriot! leta lite begagnat.

Fler förslag?

Okej, då ska jag kolla på sånna med!! Tack för hälpen, se vad sadelutprovaren tycker sen... om en halv evighet....

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 084
Senast: Barret
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 317
Senast: Edla
·
Utrustning Vi letar och letar.. efter en hoppsadel till vår lilla storhäst med svängd rygg, de flesta hoppsadlar verkar vara för "rak till lätt...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: pajaztar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 865
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka