• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare stall_fia3
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 769
S

stall_fia3

hejsan! det är så att ja letar hoppsadel. till min häst men utan framgång : ( jag söker en hoppsadel som är en såkallad cut back. det är en sadelsom är utskuren vid manken. för hästar med hög manke.har någon aver sett en sådan sadel till ett rimligt pris under ca. 7000kr eller där omkring upp till 8000kr? fattar inte varför det är så svårt att hitta när det finns så många sadlar?? :confused:

På de flesta hästar jag ridit med hög manke har man ofta sadlat så pass långt bak att cut back inte varit nödvändigt. Annars så har Kieffer cutback. Tror även att Zaldi har det på vissa modeller (Royal Super?).

Cutback (mer eller mindre) finns på nästan alla hoppsadlar idag. Är få hoppsadlar som inte har någon cutback alls.

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
538
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Freazer
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 552
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 332
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka