Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Trådskaparen: Zaldi, Prestige, Jaguar, Stubben (vissa modeller, pma om du vill veta vilka somj är vad), Harry Dabbs, Dominus, Amerigo... Finns fler, men kommer inte på fler nu.
Ja, faktiskt. Kieffer ligger mycket bra på hästar med hög manke och låg rygg. Hästen som jag köpte min Kieffer till såg ut just så, använder nu den sadeln på en annan häst som har liknande men inte fullt lika låg rygg. Både hästen och jag trivs ypperligt.
Kan tillägga att Stubben inte har gått att använda på dessa hästar.
Hade jag haft möjlighet hade jag lagt ut en bild på min häst så hade du fått se att det inte är manken som är hög utan ryggen som är låg...
Men det är möjligt att vi menar samma sak, svärt att beskriv i ord bara... Om du vill får du gärna lägga in bilder på hög manke resp. låg rygg !
Håller med om Prestige och vissa Stübben. Jag har haft en Stübben Siegfried MF Special och den brukar ofta passa till hästar med svängd rygg. Jag tyckte att sadeln gav väldigt bra stöd vid hoppning, men det är ingen flatback ifall du vill ha det.
Hon som hade hästen på tillridning innan jag köpte henne tycke att nån passir(?) sadel skulle kunna va nått.. Har tagit nya bilder nu ska strx lägga in dom!
Lägg för guds skuld ingen Kieffer på den ryggen, din häst kommer bli förstörd! Till andra användare, var försiktiga med att rekommendera sadlar när ni tydligen inte vet vad ni pratar om...
Du kan prova Prestige (Golden Star eller Paris), Dominus, Jaguar, vissa Stubben. Kanske County, men det är inte säkert hon kan ha den pga kilbossor. Din hästs rygg är rejält svängd. Min gammling har sån rygg och på han är Prestige det ända som passat.
Passier kan du glömma, finns inte en chans att en sån passar.
Okej, Sadeln ska ja kunna ha även när ryggen höjer sig, vilket den kommer göra när hon skall börjas träna mera då vill jaj u helst att den skall kunna passa även då.. Sadeln hon har nu ligger jätte bra vet dock inte vad det är för märke..