Hoppsadel!

Sanette

Trådstartare
Jag ska köpa mig en hoppsadel till! Nu undrar jag och det finns någon som ni kan rekommendera. Kan även tänka mig att köpa en begagnad. Den får max kosta 14000 kr. Jag har redan en sadel sedan tidigare det är en apaloosa golden star som jag är mycket nöjd med.
Tacksam för alla svar!:banana:

Sv: Hoppsadel!

Är det till en ponny? (Har för mig att golden star endast är just till ponny.)
Vi har haft ett par ponnyer och just appalosa golden star ligger helt klart bäst på alla ponnyer. Dock har jag settt ryttare som fått stolsits i den. Eftersom hoppsadlarna i allmänhet är framskurna så trycker de ofta mot bogbladet på ponnyer som är lite mindre så det kan vara svårt att hitta en bra hoppsadel som också ligger bra på ponnyn. Det är min erfarenhet med både butet och pessoas nya ialla fall. Så sammanfattnigsvis är mitt råd, behåll din golden star ifall den fungerar bra.

Kan varmt rekommendera Pessoa! Jag har både Prestige och Pessoa och de är lika sköna! Pm:a mig så kan jag tipsa om en -Pessoa till salu, du kan få bilder.

Begagnad Jaguar
Moris & Nolan
Stübben Juventus
Stübben Artus
Hermés de Paris - fast den har jag ingen aning om vad den kostar, eller ens var den finns att köpa?

Gillar min Dominus jättemycket :) Mjuk och fin sadel med alldeles lagom stöd. Snygg är den också!

benjamin skrev:
Är det till en ponny? (Har för mig att golden star endast är just till ponny.)
Vi har haft ett par ponnyer och just appalosa golden star ligger helt klart bäst på alla ponnyer. Dock har jag settt ryttare som fått stolsits i den. Eftersom hoppsadlarna i allmänhet är framskurna så trycker de ofta mot bogbladet på ponnyer som är lite mindre så det kan vara svårt att hitta en bra hoppsadel som också ligger bra på ponnyn. Det är min erfarenhet med både butet och pessoas nya ialla fall. Så sammanfattnigsvis är mitt råd, behåll din golden star ifall den fungerar bra.

Nix, det är till stor häst! Har haft en pessoa sadel innan men den fick mina hästar ont i ryggen av.

Vertigo skrev:
Begagnad Jaguar
Moris & Nolan
Stübben Juventus
Stübben Artus
Hermés de Paris - fast den har jag ingen aning om vad den kostar, eller ens var den finns att köpa?

Funderar lite grann på att köpa en stubben artus.

14000 är ändå rätt bra med kapital, bästa tipset jag kan ge e att ta ut en ordentligt utbildad o känd sadelrovare för en 500ing så kommar han att mäta, testa, låta dej prova och ge tips om hur du får reda på bästa möjliga sadel! d e d värt! lycka till

Sanette skrev:
Jag ska köpa mig en hoppsadel till! Nu undrar jag och det finns någon som ni kan rekommendera. Kan även tänka mig att köpa en begagnad. Den får max kosta 14000 kr. Jag har redan en sadel sedan tidigare det är en apaloosa golden star som jag är mycket nöjd med.
Tacksam för alla svar!:banana:

Morris & Noland är underbara att rida i :love: Men hade jag pengar så skulle jag själv vilja ha en Prestige tycker dom verkar sköna! :d

Jag har en Stübben Artus. Gillar den jätte mycket, sitter lika bra i den som i många andra betdligt dyrare sadlar :)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
872
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 311
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
914
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka