Calvaro

Trådstartare
Är lite sugen på en hoppsadel till min runda häst. Vad finns det för hoppsadlar i generös bomvidd till en rak rygg som är ngt överbyggd?
Helst under 5000:- Gärna beg.
Har även kollat griffin men finns de i 115grader om man vill ha en hoppsadel?

Sv: Hoppsadel

Du kanske kan hitta någon beg. globus? eller kieffer som går att värma om. Men det beror ju på hästen rygg för övrigt också. Båda märkena jag nämt är rätt raka i bommen (varierar så klart från modell till modell)

Sv: Hoppsadel

Det finns många märken som har hoppsadlar för raka breda ryggar, chansen att hitta en beg för max 5000 är däremot väldigt liten ;) Du får isf kolla på Griffin & Globus, de är väl de enda märkena som säljs så billigt..
Griffin Whitaker finns i xxw... Förr var xxw 120 grader, vet ej om de har blivit smalare sen de började med utbytbara koppjärn, men prova! Billigare än så blir det ju iaf inte ;) Globus Esperanza finns i 38, men hur bred den är kan variera väldigt...

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 269
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 330
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka