Hoppsadlar ;)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sharp__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 4 760
Sv: Hoppsadlar ;)

Passier med PS-baum=världsklass!
Gillar även Kieffer som har många trevliga hoppsadlar och min nuvarande Stubben Romanus MF hopp special!
Men,givetvis ska sadeln passa hästen!

Jag har Prestige Golden Star NEW
Heeelt oslagbar! Passar hästan perfekt, passar mig perfekt, mjuk och jätteskön att rida i. Den är låg i modellen så man komemr nära hästen vilken jag tycker är super! Ja, jag har inte SÅGOT negativt att säga om den!
Här är en bild på Prestige Golden Star NEW från hemsidan, min er ut exakt så, fast med +2 på kåpan...!
Denna sadel är som den gammla golden star, fast mycket mycket bättre. Allt harliksom förbättras, gjorts till Golden star Delux!
Jag vet faktiskt inte riktigt vad den kostar... Men hur som helst är den prisvärd! :)

Snällt om du gör det! Vill bara se vilken sadel som är populärast och jag har hittils bara sett typ en på en tävlingsplats IRL...
Ja, om man inte räknar med JW och RW dårå! ;)

Vi provande smatidigt en Kieffer hoppsadel, men den passade då inte. Minns inte riktigt vad det var som inte passade, men den låg inte bra iaf ;/

Docka skrev:
Jag har Prestige Golden Star NEW
Heeelt oslagbar! Passar hästan perfekt, passar mig perfekt, mjuk och jätteskön att rida i. Den är låg i modellen så man komemr nära hästen vilken jag tycker är super! Ja, jag har inte SÅGOT negativt att säga om den!
Här är en bild på Prestige Golden Star NEW från hemsidan, min er ut exakt så, fast med +2 på kåpan...!
Denna sadel är som den gammla golden star, fast mycket mycket bättre. Allt harliksom förbättras, gjorts till Golden star Delux!
Jag vet faktiskt inte riktigt vad den kostar... Men hur som helst är den prisvärd! :)

en sån har jag med fast allround mot hopp + svart.
kostade typ 8500:-
tyckte det var lite dyrt då, men jag kan säga att jag ångrar mig inte, verkligen värt pengarna!!
nu när jag ska byta häst så går den att göra om oxå!! :idea:

_Peplis_ skrev:
Prestige Paris D
_p12_Prestige%20Paris%20D_.jpg
Min kompis har en sån och varje gång jag ridit hennes häst vill jag bara
packa med mig sadeln hem. :D Otroligt skön att rida i! :bow:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 376
Senast: Silje
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: NilHe
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 129
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka