Hoppstövlar

_Peplis_

Trådstartare
Bheöver tips på snygga ridstövlar, helst med snörning och dragkedja får väll kosta max 4000:-.. Eller jag kanske inte ska ha dragkedja..För dragkedjan på en ridstövel OCH på båda paren av shortchapsen har gått sönder+ att Graninge stövlarnas sulor har gått sönder så det är nästan ingen sula kvar på hälen..(vad ska jag rida med??)
(för att inte tala om att dragkedjan på en stalljacka pajjade idag..)
Jag och dragkejdor är nog ingen bra kombitantion :crazy:

Sv: Hoppstövlar

skulle inte köpa ett par med dragkedja då jag har dåliga erfarenheter av det emn mina har varit riktiga skräckexempel också....

men sergio grasso har fina med dragkedja och cavallo har också nåt par fina.

Har du köpt stövlar därifrån??
Hur mkt gick det på med frakten?
Eller kommer dom till Sverige tex på nån mässa?

Jag har beställt därifrån ja, men jag väntar fortfarande för dom hade inte min storlek på lagret. Men vanígtvis brukar det bara ta runt en vecka.

Kvaliten och så måste vara bra eftersom det är dom som gör John Whitaker stövlarna. Frakten kostar 500 kr.

Jag har ett par Sarm Hippique med snörning och dragkedja. Jätte snygga och fin kvalitet på läder osv. De har olika modeller. Min modell kostar drygt 4700:- men jag fick dom till kanonpris. De har andra modeller som till utseendet set i princip likadana ut för runt 3500:-

Har ett par Recitiligne med snörning och dragkedja, dom är jag väldigt nöjd med! Lädret är i princip underhållsfritt då det är insatt med nånting, så man behöver bara dra över med lite sadeltvål när dom blir alltför gråa... Kanske inte allra snyggaste stövlarna, men dom var mjuka och sköna! Och billiga! Finns hos ingdams.

Hade Cavallo förr, men dom var fortfarande så stela att dom inte gick att gå 5 minuter i efter SEX års dagligt användande... :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 066
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag rider inte för tillfället men hade tänkt börja spara pengar och leta efter nya ridstövlar tills jag ska börja igen. Jag har ett par...
Svar
1
· Visningar
1 532
Senast: stjarnfrugt
·
Utrustning Jag har tänkt önska mig ett par helt nya ridstövlar i julklapp av pappa. Vi skulle egentligen till Sthlm HS där hela resan (med inträde...
Svar
6
· Visningar
2 437
Senast: Wingates
·
Utrustning mina underbara shire Jodhpur skor med snörning + dragkedja är slut :cry:, de höll ett år och jag smörjde dem dagligen och hade dem bara...
Svar
2
· Visningar
1 787
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka