Bukefalos 28 år!

Hopptävla...

J

Julja

Jag har en b-ponny som jag nu tänkt börja tävla i mindre tävlingar för han är inte någon "hopphäst" om man säger så. Har hoppat 50 cm med honom än. Finns det tävlingar när hindrerna ligger på den höjden? Har letat men hittar bara tävlingar på elitnivå..
Fråga 2: Hur högt ät LC och LD ?
Kramar Julia
 
om jag inte minns helt fel är väl ld 70 cm o lc 80 för b-ponny... Men klubbtävlingar m.m. brukar ju finnas klasser från 40 cm... kanske lägre till o med... varje fall där jag varit o tittat.. o 50 cm är vanligt på små klubbtävlingar.. så kolla med din klubb tycker jag.. :)
 
LD är 50-60 cm.
LC är 60-70 cm.
för B-ponny men sen så brukar ridskolor som den andra sa ha typ blå bärstävlingar och liknade där hinderna är 30 cm eller nåt.
 
Clear Round kan du ju alltid vara med på, då brukar de börja lågt. Ibland börjar de redan vid 30 cm på vår klubb tror jag.

malu
 
Ännu en gång : Clear round är namnet på BEDÖMINGEN! Det har inte med varken tävlingens status eller hinderhöjd att göra!

Vad du ska titta efter är en KLUBBTÄVLING med låga höjder.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 455
Senast: WBanna
·
Hästvård Hej! Har varit med dottern och provridit en 10-årig fd galoppör som fick en gaffelbandsskada då han var 6 år och som var klar med rehab...
Svar
6
· Visningar
1 185
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 188
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp