Hopptävling med Tinkern och avtrillning på halvblodet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tinker Laura gick jättefint på hopptävlingen idag. Började på 60cm, kanonfint. Sist vi tävlade glömde jag andas, men det kom jag ihåg idag! Tio hinder i grunden, så fram emot hinder sju börjar mjölksyran. En kombination som nr nio och mjölksyran är total. Men det går! Därefter 70cm och jag kan säga att hon är världens bästa påla. Pigg som attan, värre än i 60 men kan lugna sig. Tyvärr är jag för trött och orkar inte hålla ihop henne hela vägen. Lite feg också på kombinationen som avslutar med en oxer. Laura hoppar snällt ändå och väntar på sin matte där uppe på ryggen som har ett fast tag i den långa manen. Måste säga att för att vara på sin sjunde levnadsår och första ridåer är hon en klippa.
image-jpg.2283


Så full av självförtroende tar vi en runda med Kajsa, Zingo och Indra. En lugn skogsrunda ända tills vi ska gå över en stock. Hon har alltid vägrat gå över minsta millimeter från markytan, så jag tror att hon tänker stanna och kliva över sedan. Men, idag ska hon hoppa över. 2m över istället. Så då flyger jag av förstås. Fastnar till med högerfoten i stigbygeln så det knäcker till lite där innan den lossnar. Mjukare landning idag men foten värker. Bara hoppaupp igen och skritta hem medansvar foten växer i skon. Lilla Indra. Det var länge sedan jag trillade av en häst så mycket som jag gör nu. Tur hon har ett hjärta av guld hon med. Skällde inte på henne alls utan tänkte att nu hoppar vi upp och fortsätter som inget hänt och hetsar inte upp henne. Det tar veckor för henne att landa igen annars.så, planen fungerade. Det gick sakta och tryggt hem igen.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp