Hopptekink på bild?

Nikki o Fabian

Trådstartare
Kan man avgöra om hästen har en bra hoppteknink genom att titta på en bild?

Kolla på min när han hoppar(inte dom bästa bilderna kanske), hur ser det ut?:
Lshoppning001.jpg
[/IMG]
Lshoppning003.jpg
[/IMG]
Lshoppning009.jpg
[/IMG]
Lshoppning006.jpg
[/IMG]
Lshoppning004.jpg
[/IMG]
 
Sv: Hopptekink på bild?

Jag är ingen expert, men han drar iaf upp frambenen fint. Ser även bättre ut för varje kort du tagit. :bump:
 
Sv: Hopptekink på bild?

För att det ska gå att säga lite mer om bilderna bör de vara tagna lite mer från sidan, samt i lite olika lägen.

http://i29.photobucket.com/albums/c281/NikkiOlsson/Lshoppning006.jpg

På den här bilden ser det ut som att han hoppar av mycket för tidigt, vilket innebär att språngkurvan blir för lång. Korta avståndet så han får hoppa upp sig lite mer!

Såg dock ut att hoppa helt ok på det lilla det går att se! :)
 
Sv: Hopptekink på bild?

det är svårt att se på en bild som inte är tagen ifrån sidan. Den högsta punkten ska vara mitt över hindet, alltså när hästen är som högst över ska den vara det på mitten av hindret. Och om teknink tycker jag att bakbenen är viktigast, dety gör liksom hela språngkurvan, bakbena ska vara dragna bakåt, ej in under. Och sen är dewt jus vårt att se på en bil om den hoppas bra, även fast bilden är tagen ifrån sidan så kanske hästen kommer fel på ett inder som gör att den högsta punkten är för långt fram eller bak.
 
Sv: Hopptekink på bild?

Skulle behöva se bakbenstekniken på väg ner s a s och kanske lite högre;)
 
Sv: Hopptekink på bild?

ser ut att ha mkt fighting spirit :) skulle gärna se en liten film när han hoppar.
 
Sv: Hopptekink på bild?

kollade på videon och la märke till att han drar bakbenen under sig när han hoppar. Men han bjuder och tycker det är kul, vilket är det viktigaste :)
 
Sv: Hopptekink på bild?

Helt underbart videoklipp!! Måste vara roligt att ha hela hans utveckling dokumenterad!

Jag tycker att han hoppar bättre och bättre. Han stod emot lite i början och det ser ut som han gör det på bilderna i trådstarten också. Med lite träning så tror jag att han får en jätte bra teknik. Han är en gummiboll. Och viljan saknas inte. Och så är han söt också.....;)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, jag vet. Shein pratas om med allt annat än positiva ord från de som bryr sig åtminstone lite om hur klädproduktion påverkar vår...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 867
Senast: Badger
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Myrten
·
Träning R+ tränare i min omgivning har inga hästar som galopperar för fullt. Deras hästar står och moffar godis och hasar sedan några steg till...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
6 166
Hästvård Jag har fått röntgenbilder på en häst som jag är intresserad av. Fick dem idag så kan inte fråga någon veterinär. Om någon är lite...
Svar
16
· Visningar
2 368
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp