S
Spiggen
Finns det galopptränare som hopptränar sina hästar. Alltså inte för hinderlöp utan banhoppning.
Finns det galopphästar som tränas i dressyr?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
experten skrev:absolut - som exempel tränades en de bästa steeplehästarna (pensionerades i fjol) Baby-Bloom i medelsvår dressyr på vintrarna, inte dåligt,
förr gick många av hästarna på swartlings ridskola i stockholm galopp på somrarna...
Spiggen skrev:Finns det galopptränare som hopptränar sina hästar. Alltså inte för hinderlöp utan banhoppning.
experten skrev:tyvärr vet jag inte men säkert på 40, 50 och 60 talen - det var ett stort nöje för ridskoleeleverna att sina kameler löpa, tyvärr vet jag inte så mycket detaljer
poängen är att fullblod oftast är snälla och anpassningbara djur som kan användas till mycket, när jag själv gick på ridskola red jag helst de gamla fullbloden, mer krut i dom, och nu äger jag 2!
Det finns den. Men flyttar facktiskt nu under sommaren ut till Täby Kommun från de gamla lokalerna på Vallhallavägen…oopsie skrev:Ja, idag har jag ingen aning faktiskt om ridskolan ens finns kvar.
Ninniw skrev:Det finns den. Men flyttar facktiskt nu under sommaren ut till Täby Kommun från de gamla lokalerna på Vallhallavägen…