Hopputbilda

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare ettas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 756
E

ettas

Hur gör ni när ni utbildar era unghästar i hoppning? Har Köpt en 5-åring som är grundriden, och inhoppad lite grann. Hur går man vidare? Finns det några bra sidor på nätet där man kan få tips och råd hur man går till väga för att det ska bli så bra som möjligt? Självklart kommer jag att ta hjälp av tränre och andra kunniga, men det vore ändå roligt att få lite kött på benen.

Sv: Hopputbilda

som sagt bra folk runt omkring sig är viktigt, sen så tycker jag det är jätte bra att läsa böcker, man får så mycket ideer och insperation. jag har köpt mig ett gäng "unghäst" böcker där inhoppning och vidare utbildning är en del av boken, det finns massor av bra övningar som under tidens gång blir svårare och svårare.

Att hoppträna en unghäst beror väldigt mycket på vad det är för unghäst man har att göra med, har den bra balans?, styrka? är den modig? lätt för att taxera osv, utefter det kan du sätta dig ner och leta efter hoppövningar som du tror skulle passa sin unghäst.

Min 4-åring är inhoppad och har gjort några starter på tävlingsbanan, med henne håller jag nu på att träna upp hennes styrka och balans på hinder, det är mycket travövningar med bomar och serier. framöver kommer studs och kombination komma in och även banor med linjer.

hoppas du fått lite tips. :)

Liknande trådar

Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 204
Senast: Piaff
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 246
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 448
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 086
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka