Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å så får du gissa dig till när startsignalen går..
tips, att inte lita pa startflaggaren, det är domaren och inte startflaggaren som ger startsignal.
nu förstog jag att det var en skämt men är ett bra tips tycker jag, har sett mer än en gang att folk blir uteslutna för att dom inte hört domaren men ser att flaggan är höjd och sen rider.![]()
Om du ska kunna är en sak men flaggaren gäller inte.Man ska kunna lita på flaggaren. Jag har varit med om att domaren fått säga till flaggaren att höja flaggan vid startsignalen.
Annars är det ju t.ex. hopplöst att tävla ute när det blåser väldigt mycket och man inte hör speakern...
Håller med tidigare svar, det kan ju lika gärna vara en mobilsnäcka, och din tränare ringer dig, du svarar och går in på banan. När du kommer in så säger tränaren typ: Bra, ställ mer, nu ska du tänka på: osv. ni fattar. Detta skulle hända alltför ofta.
Om du ska kunna är en sak men flaggaren gäller inte.![]()
Det är signalen som gäller alt domarens ord/ljud.
Ofta hör man tävlingsplatser där man är snälla och skyller på flaggaren och får ny signal men det är ju egentligen inte att vara snäll eftersom det inte gäller.
Flaggarna ska bort på försök i fler distrikt nästa år.![]()