Hormonkrasch

Jag har aldrig haft några biverklingar av dagen efter piller. Vad är det som är ur led?
 
Massivt ont i huvudet till exempel.
Googlade lite och det verkar vara en vanlig bieffekt:
"Efter att man tagit ett akut-piller kan man må illa, få huvudvärk och ont i magen. Det är inte farligt och brukar gå över efter något dygn."

"De vanligaste biverkningarna är blödningar, huvudvärk och illamående, men även värk i nedre delen av magen, matthet och bröstspänningar samt kraftig eller försenad menstruation förekommer."

"För att vara säker på att akut-p-pillret haft effekt bör man göra ett graviditetstest efter tre till fyra veckor. Om mensen är försenad eller är onormal, bör man definitivt göra ett graviditetstest."
https://www.netdoktor.se/graviditet/under-graviditeten/artiklar/akut-p-piller-dagen-efter-piller/
Lade till det där sista för säkerhets skull. Men det verkar iallafall gå över efter något dygn. Hoppas att du mår bättre snart! :up:
 
Det tog över en vecka, nästan två, innan jag kände mig som mig själv igen efter jag tog ett sånt. Bland det värsta jag varit med om (mående), inget man gör lättvindigt kan jag säga (som du säkert känner själv just nu gissar jag eftersom du frågar) Tänker på killar som gärna slänger ur sig att det ju alltid finns "dagen-efter-piller" för att de vill slippa kondom... 😒

Hoppas du snart känner dig bra igen ❤️
 
Det tog över en vecka, nästan två, innan jag kände mig som mig själv igen efter jag tog ett sånt. Bland det värsta jag varit med om (mående), inget man gör lättvindigt kan jag säga (som du säkert känner själv just nu gissar jag eftersom du frågar) Tänker på killar som gärna slänger ur sig att det ju alltid finns "dagen-efter-piller" för att de vill slippa kondom... 😒

Hoppas du snart känner dig bra igen ❤
Ja sådana killar fattar ingenting.
 
Läst att p-piller och dagen-efter-piller kräver stora mängder B6, B12 och zink samt att ta det i terapeutiska doser i samband med just dagen-efter-piller ska minska biverkningar. Jag tar pga detta extra av dessa tre när jag äter p-piller och för mig hjälper det faktiskt att minska ffa huvudvärk och känslosvallningar.
 
Läst att p-piller och dagen-efter-piller kräver stora mängder B6, B12 och zink samt att ta det i terapeutiska doser i samband med just dagen-efter-piller ska minska biverkningar. Jag tar pga detta extra av dessa tre när jag äter p-piller och för mig hjälper det faktiskt att minska ffa huvudvärk och känslosvallningar.
[/QUOTE

intressant! Vart hittade du den infon?
 
Wow! Jag visste verkligen inte om att de kom med så många biverkningar. Ingen berättade det för mig när jag handlade på apoteket heller, fast jag antar att jag hade egenansvar att läsa på bipacksedeln.
Som ung och dum och äventyrlig har jag nog tagit dagen efter fem gånger eller mer och aldrig blinkat ett öga.
 
Wow! Jag visste verkligen inte om att de kom med så många biverkningar. Ingen berättade det för mig när jag handlade på apoteket heller, fast jag antar att jag hade egenansvar att läsa på bipacksedeln.
Som ung och dum och äventyrlig har jag nog tagit dagen efter fem gånger eller mer och aldrig blinkat ett öga.
Jag skulle efter min helg inte ge pillret till min värsta fiende.
 
Jag skulle efter min helg inte ge pillret till min värsta fiende.
Fy så eländigt! :( Det vore som sagt kanske gött om personalen kunde ge mer information om eventuella biverknigar även om/trots att det rör sig om piller som säljs över disk. Jag har själv alltid tagit för givet att det kanske kunde röra sig om en menskramp eller två ungefär.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 346
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Någon här som har erfarenhet av p-piller mot (hormonell) acne. Får alltid hemska hormonella finnar varje månad, några få men stora och...
Svar
10
· Visningar
743
Senast: Otherside
·
Skola & Jobb Ok. Efter en cancerresa har jag, såklart, börjat klura på vad jag Verkligen vill göra med resten av livet (hur kort/långt det nu blir)...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Kropp & Själ Jag har haft Gestrina som p-piller under många år och det har funkat utmärkt, och jag har ingen mens. Nu är det restat igen och det...
Svar
1
· Visningar
272
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp