Horse Power Snow?

caradan

Trådstartare
Jag köpte idag ett Hp snow till hästen. Köpte stl 135 som brukar vara ganska stort men ok. Men detta var jätte litet i stl. Det är ok i längd men runt bogen är det jätte litet.
Detta är ändå en smal/smäcker häst som har det. Hade det varit min förra som var kraftig så hade man inte enns kunnat fundera på det.

Ni andra som har det, är det trångt över bogen på era oxå?? (funderar på om det kanske är fel sytt??)
 
Jag har också köpt det,
på min ponny som har 115 är det också alldeles för trångt i bogen,längden är bra.Min ponny är också mycket smäcker.
 
Jaha, då är det väl bara att acceptera det...suck! Det är väl därför som det sälj så pass billigt. Jga kan ha det men det är inte mycket mer än så.
 
Nä, är det sant?? Då är d till att skicka tillbaka det när d nu kommer... mina isisar lär nog inte kunna ha d då :(
 
En av kallblodskillarna i stallet har det, och det verkligen urkasst på honom

Alldeles för trång i bogen samt för kort, så rumpan sticker fram.

Sedan tycker jag att täcket är för tunt och kallt för att vara riktigt bra häruppe.

mvh/
 
jag köpte ett täcke på hööks igår, vet inte vad det heter (hittar det int på nätet längre, gammal modell). det var ljusgrönt med bogveck, ett utetäcke.
Köpte 135 som min häst alltid brukar kunna ha. Men det var jättekort på längden :mad: Hade behövt byta, men eftersom det satt bra över bogen, så hade hon antagligen drunknat i 145 :mad:
 
Jag har nu tagit bort översta bogspännet och nu sitter det bättre men bra det är det verkligen inte...tycker synd om de stackarna som betalat runt 900kr för det!
 
Jag har ett likadant täcke till min stora halvblodshäst. Köpte hans vanliga storlek 145, och det sitter jättebra, då är ändå han krafig i bog och hals. Ditt kanske är felsytt?
 
Jag har också tagit bort mitt översta bogspänne.
Det gick inte att knäppa med det kvar.
Jag gav halva priset och det är alldeles tillräckligt när det sitter så illa.
 
Jag har bara köpt det som extra täcke... är täckesoman...
Men känns trist att höra att de har dålig passform....
mina killar är ju rätt grova.... :crazy:
 
Trist att d ska vara dåligt men d kunde man ju nästan gissa när d var så billigt. Dock d andra TM täcket som de reade ut för samma pris ser helt ok ut.. verkar vara bra!
 
Tunt å?? Ja,ja d var bara tänkt att ha om d andra täckena råkar vara blöta.... :crazy:
 
Är det det rutiga täcket?

Vet att det låg bra på en häst med lååång rygg, ganska tanig i övrigt, och inte satt bogspännet konstigt heller.

Men de köpte det direkt när förra katalogen kom, så de kan ju ha fått en sändning senare med felaktiga täcken... :confused:
 
Har du testat att sätta bogspännena i kors? Det blev lite bättre då på min häst för med bara ett spänne så la det sig jätte konstigt!

Jag ringde hööks i dag och frågade om det skulle vara så och de svarade att de kan vara lite trånga men jag fick inte lämna tillbax det eftersom jag använt det en natt...suck varför testade jag det inte bara och la tillbax det??
Det finns ingen möjlighet att det är rätt för det är jätte trångt, rur att amn inte har någon kraftigare häst för då hade det inte gått.
 
Det har jag provat men det hjälpte inte.
Det är inte tillräckligt bra med bara ett spänne,
men bättre än att inte kunna använda det alls.
Mitt va oanvänt (endast provat) men jag fick ändå inte byta det pga att det va en reaprodukt.
 

Liknande trådar

Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar...
2
Svar
29
· Visningar
2 597
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 578
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 121
Hästvård Varning gnällinlägg... Alltså jag börjar undra om jag krossat massa speglar eller vad jag gjort för ont!! Kommer ut till stallet idag...
Svar
18
· Visningar
3 703
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp