Horse saver sadel.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Grevinnan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 783
Sv: Horse saver sadel.

Dålig om jag får säga. En sådan pajade ryggen på min häst. Men det var pga av att den inte passade hans rygg. Sen är dom permanentstoppade.

Om det är en syntet du är ute efter skulle jag rekomendera Griffin.

Dom är väldigt obekväma också. Jag har bara provridit en allround en gång men det var ingen höjdare direkt.

Jag har haft en islandssadel, och tyckte den var bra. Min var då jämn under. Tror att de flesta sadlar kan pajja ryggen om de inte passar alls. Passar bara en sadel så kanske den är väl så bra som en dyr ej passande. Horse Savers kändes mycket mer än maxam, sigma som känns ganska bullliga och plastiga, som om man sitter ovanpå.

Horse Saver är helt ok sadlar även om jag föredrar Griffin eller Wintec om man vill ha syntet. Förutsatt att den passar hästen förståss!

Alla sadlar kan vara skadliga för en häst om de inte passar, detta oavsett om den kostar 2000 eller 20 000 kr!

MEN anledningen till varför jag vet att Horse Savers sadlar är skadliga (fast dom ligger rätt på andra sätt och vis) är för att dom har så smala bossor. Bossorna är bara 5 cm breda under sätet, vilket är helt absurt! De är inte så överdrivet långa heller, så det vore väldigt konstigt om hästen INTE fick tryckskador.

Satsa hellre på Griffin eller Wintec. Men Horse Saver borde inte säljas alls.

Nej nej, jag ska inte köpa ny sadel...jag var bara nyfiken....

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
618
Utrustning Har sökt men hittar inte.. En Simco Western sadel med en stämpel 2 uppe under fender, är det bom storlek och vad är det för storlek? Dom...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Puh
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: NilHe
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

Tillbaka