horsesaver täcken

Sv: horsesaver täcken

såg tyvärr ut som att bogvecken är lite väl långt bak :( Har ett litet fullblod så hon drar inte så stora... 160 hög, 130 i HW innetäken å typ 140 i ute... 135 i vanliga...
hennes HS är 135 å det är perfa! :D Har ingen lust å köpa 2-3000kr HW -regntäcke :arghh:

Är din som min Lina i kroppsformen?
På Lina så sitter Weatherbeeta täckena med halvhals superbra!
Lina har 130 i HW fast dem sitter inte lika bra som WB täckena och i WB har hon 135.
Numera tycker jag att WB är ljusår bätte än HW dessutom.
 
Sv: horsesaver täcken

Ja de är rätt lika! Lina är nog liiite grövre (fast min är ju tjockis för dagen :p)

Hade WB när jag köpte henne, bogskav av rang, men det var innetäcke med bomullsfoder (1893 innan täckestillverkare började med glansigt på insidan)...
Men när du säger det så satt det täcket himla bra över bog å manke i övrigt!!
Måste kolla upp! Tack för tipset!
Håller de 12h spöregn också ;)
 
Sv: horsesaver täcken

Lina gick på lösdrift till slutet av nov och det var bara WB som höll henne torr och de håller torrt mer än 12h trots idogt regnande :D

HW täckena håller inte vätan borta ens i närheten av lika bra som WB.
 
Sv: horsesaver täcken

Då har du tur, alternativt äldre täcken.

Pratade med min lokala ridsports butik här om dagen och HW har problem med läckande täcken, mkt reklamationer numera.
Har även hört och läst om andra som haft samma problem.
Mina HW täcken håller inte måttet dem heller trots att det nyaste är från tidigt i höstas och inget av dem är någonsin tvättat.

Däremot de lite äldre HW täckena höll vätan jäkligt bra.
 
Sv: horsesaver täcken

ja men de äldre är ju.... okrossbara ;)
Det var ju någon gammal häst som haft sitt HW hela livet å som blev begravd med sitt täcke (de andra hästarna hade haft lite blandat å delat, men detta hade hållit honom torr å varm hela livet... )... stod på strömsbergsgårds sida, så söt story (lipade så klart) :D
 
Sv: horsesaver täcken

Då har du tur, alternativt äldre täcken.

Pratade med min lokala ridsports butik här om dagen och HW har problem med läckande täcken, mkt reklamationer numera.
Har även hört och läst om andra som haft samma problem.
Mina HW täcken håller inte måttet dem heller trots att det nyaste är från tidigt i höstas och inget av dem är någonsin tvättat.

Däremot de lite äldre HW täckena höll vätan jäkligt bra.

Frågan är hur många gånger man kan ha tur? De äldsta jag har nu är från 2009. Ett gäng. Inga problem. Sen från 2011 och 2012 och 2013 - inget läcker. Tvättade flitigt, men aldrig i maskinen hemma utan inlämnade (tror dock inte de påverkat).

men låter oroväckandet det du berättar... :S
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 138
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 737
Senast: hollypolly
·
Övr. Barn Vid vilken ålder har ni låtit ert/era barn varit själva hemma och hur länge? Vi bor i villakvarter med många grannar hemma på dagarna...
Svar
10
· Visningar
1 446
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 683
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp