horsesaver täcken

Messy

Trådstartare
vad heter de nu för tiden?
Jag har ett sedan... 100 år?... å halvhals som är så saaaatans bäst! Men det förtjänar en avlösare nu på ålderns höst minst sagt B)

denna modell:
1417506_10151763074676962_346778734_o.jpg
 
Sv: horsesaver täcken

Jag har inte sett märket på jättelänge..kan vara helt ute och cykla men tycker täckena liknar jacson lite?
 
Sv: horsesaver täcken

Horsesaver täckena såldes av Källqvists som försvann som företag i många år men sedan återuppstod för ca 2 år sedan. Dock finns det inte lika stort utbud på täcken som på den tiden ditt täcke är ifrån och horsesaver serien har utgått, den de har nu heter Protector, och sen har de som de även hade tidigare Pessoa serien.

http://www.kallquist.se/produkter.html?app=2&category=tacken-3173
 
Sv: horsesaver täcken

tack

inga halvhalsar :( känns som att HS är ett minne blott både i kvalitet å passform :(
 
Sv: horsesaver täcken

Ja det är synd.
Jag hade hela serien då det begav sig, och det du visar på bild, gav jag bort förra året till en inackordering, då det blivit lite för trångt i bogen på min häst sen flera år tillbaka, och bara legat i garderoben. Det enda som syns på täcket att det är 11 år gammalt, är att resåren vid täckesgjordarna är lite sliten.
 
Sv: horsesaver täcken

Protector har vissa täcken med halvhals, jag har åtminstone ett med det, köptes på rea i höstas.
 
Sv: horsesaver täcken

Bra passform och hästen är helt torr under oavsett hur mycket det regnat :D
 
Sv: horsesaver täcken

såg tyvärr ut som att bogvecken är lite väl långt bak :( Har ett litet fullblod så hon drar inte så stora... 160 hög, 130 i HW innetäken å typ 140 i ute... 135 i vanliga...
hennes HS är 135 å det är perfa! :D Har ingen lust å köpa 2-3000kr HW -regntäcke :arghh:
 
Sv: horsesaver täcken

De var suveräna. Men det har gått utför med den sen de bytte tillverkare och namn. Så tyvärr bara att glömma. Protectortäckena är inte lika bra varken i passform eller övrigt. Annars lätt bästa täckena! :love: Jag hade både de på din bild, de ofodrade regn och det tjocka. Alla hästarna hade.

Jag har gått över till Amigo. Då får man inte halvhals, men..
 
Sv: horsesaver täcken

exakt å jag älskar halvhals så det slipper rinna in vatten på spetan ;)
 
Sv: horsesaver täcken

dyrt så nä... :(

fast när du säger det, de har ju en halvhals, om du tänker på det rutiga!
 
Sv: horsesaver täcken

minst 250gr :( för tjockt... måste ha täcke på natten å sen ett på/av... jag jobbar helst med regntäcken el fleecefodrat regntäcke/50-100gr över...

blä... hade ju varit kalas! 1200 dessutom så det lär tåla 12h regn...
 
Sv: horsesaver täcken

Äsch då =/

Ofodrat regntäcke då? Rhono Wug lite, 1300 spänn?

Jag har just för att få lite fodring (tjockaste jag har är 200 gr, används ytterst sällan) en liner under mitt amigo. Passar eg inte, men det sitter så bra bara som det är i fram och fäst i ringarna för svanssnöret bak.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vid vilken ålder har ni låtit ert/era barn varit själva hemma och hur länge? Vi bor i villakvarter med många grannar hemma på dagarna...
Svar
10
· Visningar
1 446
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 741
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 476
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp