HorseWare AMigo täcke sönder:(

MaRomer

Trådstartare
Köpte ett Amigo regntäcke uppe i Scandinavium horseshow. Hästen kom för knappt 2 veckor sedan och täcket har redan några små hål i ryggen. Hästen går ensam.

Täcket är alltså bara använt i 12 dagar och redan sönder. Jag är väldigt besviken och vill givetvis returnera det. Men fråga är till vem??

Jag kan inte för mitt liv komma ihåg vem återförsäljaren var och inte fick man kvitto heller:/

Någon här inne på buke som vet det?

Sv: HorseWare AMigo täcke sönder:(

det är nog kört om du inte har något kvitto tyvärr.

iofs kan du alltids försöka att kontakta horseware direkt, men tveksam till att du kommer nån väg när du inte ens vet vart det är köpt. skadar inte att prova dock.

är det 600d bara samt att hästen har det inne i boxen eller kan klia sig mot träd osv så håller det inte..

Jag köpte ett 600d till ena ponnyn och det tålde tyvärr inte kli på mot trädstam osv..

Däremot har jag ett äldre 600d till hästen o det håller...och har hållt väldigt länge

utan kvitto är det nog ganska omöjligt. Täcken går sönder speciellt om det är 600d, då krävs det inte mkt för att det ska vara i bitar även om hästen går ensam.

du kan alltid ringa o höra med AR, eller konsumentrådgivaren på kommunen hur du ev kan gå tillväga. annars finns det nog inte mkt mer du kan göra mer än inte köpa deras produkter fler gånger... om du kontaktar skandinavum så borde de veta vilka försäljare som varit där...

du kan alltid ringa o höra med AR, eller konsumentrådgivaren på kommunen hur du ev kan gå tillväga. annars finns det nog inte mkt mer du kan göra mer än inte köpa deras produkter fler gånger... om du kontaktar skandinavum så borde de veta vilka försäljare som varit där...

Japp. Har skickat mail till de jag tror var där så får vi se vad som händer. Täckena sitter kanon på Tähti så kommer absolut köpa dem igen men Rhino eller Rambo.

om det är det tunna regntäcket så är det ju bara 600D och det håller inte för mycket..... köper aldrig 600D just för att det går sönder för ingenting, räcker med att en trädgren rispar eller att hästen själv står och drar i täcket.

oavsett märke, 600D är kasst.

om det är det tunna regntäcket så är det ju bara 600D och det håller inte för mycket..... köper aldrig 600D just för att det går sönder för ingenting, räcker med att en trädgren rispar eller att hästen själv står och drar i täcket.

oavsett märke, 600D är kasst.

Visseligen men då ljög mig säljaren rakt upp i ansiktet när hon sa att det var ett bra och tåligt täcke:(

sååå dåliga är dom ju inte. har två stycken och finns inte ett enda litet minihål på dom. äldsta är 5 år tror jag.

däremot läcker dom som såll, så dom är inte dugliga som regntäcken.... :grin:

sååå dåliga är dom ju inte. har två stycken och finns inte ett enda litet minihål på dom. äldsta är 5 år tror jag.

Mitt håller regn än så länge men som sagt. tycker de ska klara att man använder dem i 2 veckor iaf:/

Jag förstår att det är jättetråkigt att det går sönder men man kan ju inte säga: Borde hålla längre än två veckor. För om täcket går sönder för att ex. hästen kliat sig mot något eller en hagkompis har bitit i täcke, så spelar det ju ingen roll om det är ett 2 veckor eller 2 år sedan du köpte täcket, men som sagt... tråkigt är det ju naturligtvis.

Jag förstår att det är jättetråkigt att det går sönder men man kan ju inte säga: Borde hålla längre än två veckor. För om täcket går sönder för att ex. hästen kliat sig mot något eller en hagkompis har bitit i täcke, så spelar det ju ingen roll om det är ett 2 veckor eller 2 år sedan du köpte täcket, men som sagt... tråkigt är det ju naturligtvis.

Nu går hästen ensam i en hage med trästaket och el. Utan träd.... SÅ hur det kan ha gått sönder är ett mysterium!

dålig bild men man ser lite av hagen: http://www.pixbox.se/pic_show_id30668771.html

Kan du inte visa en bild på vad som gått sönder? Är lite nyfiken:). Jag har själv inget Amigo 600D har bara 1200D och nu efter 3 år håller det inte regn så bra, men det är helt iaf.

Fast gradtalet deniär ÄR ett hållbarhets mått, och 600D är ett mycket lågt tal, på alla utetäcken oavsett märke. Jag har sett ngt enstaka på hööks för flera år sen med 420 D, men ingenannanstans och inte sen dess, så 600D brukar klassas som MINIMUM för vad som får kallas ett utetäcke ö.h.t, just för att det som sagt är väldigt lågt gradantal just på hållbarhets aspekten.

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 843
Senast: Emine
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
3 036
Senast: gylle
·
Utrustning Har sedan 2 år tilbaks varit ägare av Horseware Rambo XL täcken, & liners till. Efter haft Shires bästa täcken i många år så är jag... 2 3
Svar
58
· Visningar
10 002
Senast: Pudlan
·
Hästmänniskan Flytta tråden om den ligger fel, moderator! :) Vi har ett inackorderingsstall hemma, som min mamma och jag driver tillsammans (mest... 2
Svar
28
· Visningar
6 931
Senast: Blomskan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Blandraser och renraser