Horseware igen

gismo

Trådstartare
Mycket trådar kring dessa täcken jag vet, jag funderar på rhino wug till min treåring. Mina frågor är då:
Storlek, han har nu 135 täcken som är lite stora, men förväntas iof växa lite till. Hur är storlekarna, stora, små?
Eftersom det inte finns 135cm, hur stora har ni som normalt använder denna storlek?
Åsikter om "trepunktsknäppningen" eller vad den kallas, är den bra, isåfall varför?
Sedan en mer allmän fråga, det här mer olika gram i fyllningen. Min pålle rids nu men rakas ej och ska ej rakas nästa vinter heller för han är ju faktiskt nästan bebis än, vilken fyllning passar då?
Han har mycket fullblod i sig och sätter inte mycket päls. Rent spontant tror jag 200 gr, men gärna tips på det!
Tack på förhand!
MVH/Gismo!

Sv: Horseware igen

Mitt fullblod hade 135 på flera av Hööks TM-täcken och hon hade 140 på Horseware, vilket fungerade.

Min unghäst jag har nu har 145 på de flesta täcken, hon kan ha 140-täcket från Horseware med, men jag har även köpt ett nytt strlk 145. Hon är GROV i bogen, så är din häst liten och smal kanske HW blir för stort om du tar en storlek över.
Är du säker på att det inte finns i 135?

Jag tänkte det samma!
Finns dom inte i var 5:e cm??? Alltså 130, 135, 140 osv??

Jag har iofs bara tittat på olika sidor på nätet, men överallt finns de bara i storlekarna 110-115-125-130-140-145-155-160-165.
Alltså inget 120, 135 eller 150.
Men men det löser sig väl, antingen 130 el 140 ska han väl kunna ha.
Synpunkter på knäppningen fram?
MVH/Gismo

Jag har bara Rhino Original, md 2 spännen framtill och normal halsskärning och de är KANON! Jag tycker inte modellen som går upp på halsen känns bra. Men jag vet folk som är mycket nöjda med den modellen.

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 237
Senast: Camigween
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 512
Senast: Niki
·
G
Utrustning Jag funderar på att köpa ett täcke från Horseware, något jag aldrig gjort förut men jag har läst på många forum att de ska vara av bra...
Svar
10
· Visningar
2 852
Senast: gusfri
·
Utrustning Någon som har koll på passformen (speciellt hur stor halsen är) på Shire Tempest Combo och Shire Highlander Combo ? Har sedan innan...
Svar
6
· Visningar
2 745
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka