Horseware Rhino...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjäril
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 962
F

Fjäril

.. vart kan jag köpa det täcket? Är ni nöjda med era? Tror ni att de skulle passa på en arab som är 152 cm i manken men har strl 135 i täcken? :bow:

Sv: Horseware Rhino...

Jag har ett Horseware Rhino och ett Horseware Rambo och är såååå nöjd med båda två! :love: Lite dyra, men det har det hittills varit värt!

Horseware finns bl.a. att köpa på http://www.tfhast.com/ på Roslagsvägen (vid Albano om jag inte minns fel... :crazy: ).
Finns säkert på fler ställen i Stockholm, men TF har i alla fall de allra flesta modellerna.

Tror Rhino skulle passa bra på din häst, passade i alla fall super på min förra häst som inte ligger så långt ifrån din häst i måtten.

Rekommenderar!

piggis_83 skrev:
Fast jag tkr utetäckena är lite stora i stl, min häst har en stl mindre i dom än i övriga.

Är de?? någon fler som upplevt det?
i så fall kanske jag skulle kunna klämma in min 145-häst i ett 140 rhino... :D skulle det gå månntro?

Jag undrar också!
Dock så funderar jag på ett ofodrat Amigo regntäcke.
Men ska jag ta 140 till min 145-häst?

Vet inte om det bara är jag, men jag har iaf ett Rambo regntäcke (originalet, det gröna med röda kanter, utan hals) och ett 200 g vintertäcke från Rhino (grön/vit rutigt m halvhals) o dessa har jag fått gå ner till 140 på. 140 i deras stl motsvarar väl 135 tror jag i våra stl för 135 finns ju inte i deras stl utan sen är ju nästa 130!
Däremot innetäckena har hon 145 på, som på alla övriga täcken i andra märken!

Jag hade ett Horseware underblanket i strl 140 till mitt halvblod som drog 145 i andra täcken och det passade som handen i handsken på henne.

oops kanske svarade till fel pers men iaf...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 512
Senast: ako
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
1 267
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Husky från USA, tips och råd m.m
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025