Horseware tunna stalltäcken

quigley

Trådstartare
Jag har själv Amigo Mio stalltäcken som är provade på hästarna och verkade sitta bra men inte använda över natt än så länge. Men jag letar även efter ett lite tjockare stalltäcke utan foder och de jag väljer mellan är:
Rambo Stable Sheet
rambostablesheet.jpg

och
Rambo Newmarket Stable Sheet
newmarket%20stable%20sheet.jpg

Någon som har erfarenhet av båda?
Fördelarna med Rambo Stable är att det vet jag är bra, men det har bomullsfoder även i bogen vilket jag tycker är ett litet minus.

Newmarket varianten står att det har polyesterinsida, alltså glatt insida. Gör det att täcket glider omkring på hästarna och inte ligger still bra? Har aldrig sett dem IRL så har verkligen ingen aning om de är lika bra som övriga Rambo.

Tack på förhand!:D

Sv: Horseware tunna stalltäcken

Ingen alls som har ett Rambo Newmarket täcke??:confused:

Någon som har varianten med 200g foder som kan säga hur det är?:idea:

Jag har både newmarket stablesheet och newmarket 200g. Båda är jättebra täcken som ligger super men stablesheet:et har inte glatt insida, utan bomull. Dock står det polyestrinsida överallt så jag är själv lite fundersam över det.

Jag har Rambo stable sheet, ger inget skav alls och håller sig betydligt snyggare.

Ljusgult täcke i boxen brukar inte bli så fräscht efter några nätter....

Jag har både newmarket stablesheet och newmarket 200g. Båda är jättebra täcken som ligger super men stablesheet:et har inte glatt insida, utan bomull. Dock står det polyestrinsida överallt så jag är själv lite fundersam över det.

Okej. Det var lite oväntat:p

Hur upplever du dem i storlekarna? Om man jämför med tex Amigo Insulator?

Jag har Rambo stable sheet, ger inget skav alls och håller sig betydligt snyggare.

Ljusgult täcke i boxen brukar inte bli så fräscht efter några nätter....

Ok. Har upplevt färgen som mörk gul så det har jag inte tänkt på ö.h.t faktiskt:angel:

Inte tillräckligt mörk :p

Stalltäcken bör helst vara marinblå, bruna eller svarta typ, annars ser dom så hemska ut. Fläckarna går ju inte helt bort i tvätten heller tyvärr.

Helt sant!!

Tror du de ljusa partierna på det brunrandiga också är för ljusa??

KL
Har inget rambo stable sheet ,men använder Amigo insulator klarade oss med 150 g varianten förra vintern.
Jag upplevde täcket som välpassande , det är ju glatt insida på hela täcket, Har en 4 åring som ligger ned mycket,
Men täcket satt aldrig på snedden på morgonen.

Okej. Det var lite oväntat:p

Hur upplever du dem i storlekarna? Om man jämför med tex Amigo Insulator?

Upplever dom större än Amigo insulator. Jag har 145 på amigo och 140 på newmarket och dom är ändå lite större än amigot.

När New Market-täckena först kom så var det bomullsinsida på dem, men efter en (eller var det två) säsonger bytte de till polyesterinsida.

KL
Jag har ett New Market stablesheet med endast polyesterinsida i färgen gul/röd/svart. Upplever inte alls som att det blir direkt smutsigt, men så är min häst väldigt renlig av sig också. Kommer att köpa ett likadant täcke med fyllning till hösten.

Ang polyesterinsida så har jag inte upplevt att det blir för halkigt/att tänket glider omkring. Min häst får skav av täcken som inte har polyester/nylon i fronten.

När New Market-täckena först kom så var det bomullsinsida på dem, men efter en (eller var det två) säsonger bytte de till polyesterinsida.

Okej, där ser man. Köpte mina för mindra än ett år sedan, men då måste butiken ha haft gamla täcken inne. (på det tjocka är det dock polyesterinsida)

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 339
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 236
Senast: Camigween
·
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 826
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 108
Senast: lomuxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka