Mitrolle

Trådstartare
Jag ska inhandla horseware vintertäcken åt min häst när jag vet att hon vuxit klart och vill nu veta vilka som är bra av modellerna som finns.

Jag har ett 200 g Rhino nu som har varit kanon, sitter jättebra osv.

Undrar lite över de här med halvhals och kryssknäppning fram och sådär, sitter de bra eller blir det konstigt för hästar med rejäl bog och hals? Min häst hoppar runt och bockar en del i hagen emellanåt så det får inte sitta för hårt.

Någon speciell modell ni tycker är extra bra som kan rekommenderas?

Sv: Horseware

Jag får hem ett Rhino wug 200g i mellandagarna, det har den där "kryssknäppningen" fram och halvhals. Och min häst har kraftig (!) hals och bred bog samt busar en hel del. ;) Så jag kan återkomma då men jag har bara hört positivt.

Jag tycker just modellerna med halvhals är kanon!
Lånade min systers Rhino Wug ett tag förra året och det var super.
Det är just det som är så bra med täcken med halvhals också, att det finns tillräckligt med plats för bog och hals om man har en häst av lite bredare/rejälare modell. Just nu har jag ett vintertäcke från Shires med halvhals som jag är mycket nöjd med!

Men nästa år är jag sugen på ett Horseware Rhino eller Rambo Wug
till min häst, medium och den ofodrade varianten. :)

Jag har ett Rhino Wug till min ponny och jag har aldrig haft ett bättre täcke. Inga bogskav, sitter på plats även fast hon brallar runt som en tok i hagen, det är helt kanon! Gott om plats för bogarna, i jämförelese med kompisens Shire som hon har till sin kompis. Han ser stryp ut och fick skav efter bara någora dagar.

Kan iaf rekommendera Rhino Wug, ett helt outstanding täcke!:)

Låter ju bra för jag blev jättesugen på att åka till Strömsbergs gård i morgon på mellandagsrean och köpa just Rhino wug 370 gram.. Såg att de hade 10% då och det sitter ju inte fel o passa på då.
Jag har ett storlek 140 nu, funderar på o köpa 145 så hästen har mer plats.

Det brunrutiga de har är ju bara :love:
Och de är ju riktigt trevliga de som har Strömbergs Gård.
Min häst har vanligen 135 på täcken men på sitt HW har han 140, och det blev perfekt med lite extra plats! :)

Min förra häst (som haft detta täcke jag har) hade 135 på Thermomaster och 140 på Horseware. Min nuvarande unghäst har ett Horsepower regntäcke på 145 som sitter lite tight och så detta 140 Horseware Rhino (från -00) som sitter precis. Så jag gissar att Horsepowertäcket är litet i storleken. Borde ju passa perfekt med 145 då.
Jag är mer sugen på blått eller grönt jag!

Horseware är ju stoooora som hus i stl!! Min kan ha 140 i Horseware utan problem, andra täcken måste han ha Minst 145, gärna 155 om det ska bli plats för täcke under också.

Har båda Rhino och Rambo Wug (även plus och innetäcken och undertäcken..). Tyget är kraftigare på Rambo, men annars är dom lika.

Min andra häst har 155 på sitt Horseware Rhino, och på alla andra täcken med. Så jag tror de passar mina hästar mycket bra i storlek. Det är ju bra med affären nära iaf, då kan man ju åka tillbaka och byta om det inte skulle passa.

Jag har beställt Rhino wug, det bruna :d, från Strömsbergs. :) Beställde Rambo mack in a sack på samma gång.

Nu har jag varit och handlat, jag köpte det grönrutiga Rhino Original i storlek 145 och det satt perfekt, fanns till och med lite extra plats! Dessutom kom vi på att det fanns fästen för halstäcke i öppningen på det, så hon gissade att det kanske kommer en hals i samma färg såsmåningom i sortimentet, vilket skulle vara kanon!

min häst har ett rhino wug tror jag de heter, 200 g är det, grön/vit-rutigt o me halvhals.
Superbra! det är ganska tajt kring bogen men ger ändå full rörelsefrihet tkr jag o inga bogskav.
väldigt varmt o härligt!

Liknande trådar

Utrustning Letar 0g-50g regntäcke till ett kraftigt halvblod med hög manke, något låg halsansättning och mycket bog. Hon funkar inte i Amigo Hero...
Svar
6
· Visningar
1 283
Senast: Jeps
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 959
Utrustning Hjälp mig spåna. Jag använder Horseware, deras utbud passar min täckesfilosofi. Men om ni har andra tips som ger mig Halvhals... 2
Svar
35
· Visningar
4 092
Utrustning Jag har hittat ett 0 gr regntäcke med hals, "Horseware Mio All-In-One" som verkar rätt trevligt vid första anblick sådär. Är det bra i...
Svar
18
· Visningar
2 425
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka