Horze reflex ridtäcke ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MontéBruden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 252
M

MontéBruden

Någon som har det här reflex täcket från horze?
Hur är dom i storlek, stora, små eller vanliga? Är bogpartiet avtagbart så
man kan använda det som "vanligt" ridtäcke eller måste man alltid ha det där fram?
Tack :)
29326_or_l.jpg

Sv: Horze reflex ridtäcke ?

Bogdelen är inte avtagbar men man kan nog ha den över framdelen av sadeln men tror man lika gärna kan ha den som tänkt isåfall.

tycker det har funkat bra, har 135cm precis som i alla täcken jag har till min lilla häst och det passar bra.

Ja, då kan man lika gärna ha det som tänkt :) Men då vet jag lite med storlek också, då sattsar jag på ett 145cm som min pålle har på alla andra täcken :)
Tack så jätte mycket för svar.

Jag har samma storlek som på alla andra täcken.
Som sagt så går den delen fram inte att ta bort men om man är lite händig att sy så kan man ju sätta dit egna spännen så den går att ta av.

Det är superbra! Håller ute snö, varmt & skönt men blir ändå inte för varmt om man håller ett lite högre tempo.
Bogpartiet sitter fast men det är inte störigt eller så utan det sitter där det sitter.
Jag har samma storlek som på mina andra täcken men jag tycker de är små i storlekarna, iallafall om man har en bred häst. De är lagom långa men känns som om de passar bättre på nättare hästar så jag tycker man borde gå upp en storlek om man har en grövre häst. :)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 604

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka