Horze ridkläder.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _smirnofff_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 349
Sv: Horze ridkläder.

Jag har två av deras helskodda grand prix-byxor i stl 38. Jag har stl S, 36 eller 27/28 på byxor annars. Jag provade samma ridbyxa i stl 36 också och kunde ha den, dock satt den väldigt tajt och jag misstänker att det inte varit nån hit att sätta sig i sadeln ;)

Jag var in till deras butik och provade byxor en sväng, men jag tyckte de skiljde rätt mkt i stl beroende på märke/modell.

Jag har en horze ridjacka i stl S som jag tycker är bra, dock lite tajt över skulderpartiet om man hade tänkt sig hoppa eller annat där man rör sig mkt. Jag har XS-S på överkroppen i andra kläder.

Jag som har ganska korta ben (är 163cm lång med rätt normala ben för min längd) kan absolut inte ha byxorna jag provat hittills från Horze, samma med CRW från Hööks.

Har bara provat ett par ridbyxor därifrån och det var nog den underligaste storleken jag någonsin sett :crazy: Stora och pösiga över rumpan/höfterna, stora i benen och jättethighta i midjan! :eek:

Normala på gränsen till rymliga. Iaf ridbyxorna, köpte iofs en jacka som var liiiiiite trång över axlarna.

Jag tycker de är väldigt normala och de flesta modeller på ridbyxor passar min kroppsform fint. Dock ogillar jag kvalitén. Tycker man betalar för mer än vad man får. Iallafall vad det gäller ridbyxor, alla jag haft därifrån har tappat färg och blivit väldigt blekta efter bara fåtal tvättar och nopprat sig efter bara en ridtur.

Har en tröja därifrån dock som jag tycker är mycket prisvärd och den har hållt sig mycket fin!

Jag är 157 cm och har aldrig i hela mitt liv hittat ridbyxor där längden passat trots att jag inte köper jättestora stl (38, tidigare 40)). Jag har fått vika upp i hela mitt liv... Menar du att det finns märken man kan ha utan att vika upp? :laugh:

Vet ju inte om det är samma för dig som nog har ännu lite kortare ben, men jodå, jag brukar hitta ridbyxor som inte behöver vikas upp. Ca 72cm i beninnerlängd brukar vara max vad jag kan ha, då är de egentligen ett par cm för långa men såpass lite tycker jag inte gör något.
De jag hittat hittills är jacsons ridbyxor, mountain horse (kanske olika på olika modeller? har iaf haft två par) Eurostar´s vanliga storlekar dvs 34,36,38 osv, Sonnenreiter, Domino från Börjes, med fler som jag inte kommer ihåg nu. :)

Det brukar oftast inte skilja på längden i storlekarna, möjligen när man börjar komma upp över 40.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: Freazer
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
397
Senast: tott
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 877
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V