Horze täcken

Sv: Horze täcken

Det jag provat: Ganska rymligt i storleken, passade inte så bra till normal mot bred bog annars hyffsad. Kvalitéen? Under all kritik... :crazy:

Som Charmex skrivit uppfattar jag också det täcket som jag äger som ganska rymligt.
Dock nöjd med kvalitéen på mitt. Helt ok.

Jag hänger på och frågar hur deras innetäcken är? är speciellt intresserad av det med helhals...

Det innetäcket jag har är ännu sämre än utetäcket, har inte ens hållt i ett år (vilket jag anser att ett innetäcke ska göra, då det inte påfrestas alls lika mycket som ett utetäcke). Jag har andra innetäcken i samma prisklass som är flera år äldre och i mycket bättre skick. Mitt har halvhals, tror modellen hette Avalanche eller något sådant.

Jag har verkligen ingen bra erfarenhet av Horzes täcken. Synd, för de är rätt billiga och Elite-täckena ser funktionella och snygga ut. Men tror inte jag chansar igen...

Det var ju några år sen jag köpte ett från Horze. På den tiden hade de ett utetäcke som de erbjöd i massor av olika färger det jag köpte ett svart/grått. Hur som helst. Det täcket är super bra! Passade bra på min dåvarande d-ponny av smäckrare modell Bra storleksmässigt kanske lite långt beställde ett 135 och det satt bra på ponnyn som hade 135 i täckes storlek.
Vet inte hur kvalitén är nu för tiden med då var det verkligen super täcken! regntåliga och hållbara!
Det enda minuset jag kan komma ihåg var att kryssgjordarna var väldigt långa

100_0721.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
397
Senast: tott
·
Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
219
Senast: EZMK
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
215
Senast: Gimlan
·
Utrustning Någon som erfarenhet av halstäcken i fleece? Fungerar det under utetäcke ell
Svar
1
· Visningar
203
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka