Horzes nya hjälm

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TAphoto
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 227
T

TAphoto

Horze har en ny billig hjälm på sin första sida, men jag undrar har den verkligen något hakband?:crazy: På alla andra hjälmar som de har så står det "hakband av bla,bla", "ställbart hakband" Men på denna hjälmen står det inget. Men det står att den är godkänd enligt CE EN 1384.

Någon som har sett den IRL som kan berätta?

Sv: Horzes nya hjälm

Den skulle troligen inte vara godkänd någonstans om den saknade hakband! :D

Men ring och fråga, de brukar vara bra på deras kundtjänst.

Usch vad den ser gräslig ut.
Ser ut som nåt halvfärdigt. Själv skulle jag inte våga/vilja bära hjälm utan hakrem

Usch vad den ser gräslig ut.
Ser ut som nåt halvfärdigt. Själv skulle jag inte våga/vilja bära hjälm utan hakrem

Håller med, den ser inte snygg ut och halvfärdig ut.

Skulle satsat på en från börjes i stället dem har billiga hjälmar med.

Alltså jag vill inte ha den! Det är den gräsligaste hjälmen som finns! Jag skulle aldrig ta på mig den!!! Men jag bara undrade om hakremmen ;)

Den är skitful, men jag har en liknande hemma som jag lånar ut till gästryttare. Men den är oerhört stabil och lätt!

Jag fick hem min idag och den är fantastiskt skön och faktiskt ser den helt OK ut. Hade en hjälm från börjes hemma i somras men den fick åka tillbaka då den var väldigt obekväm.

Denna är superlätt och luftig, perfekt till alla varma dagar i sommar. Har annars Charles Owen hjälmar men de blir väldigt varma i sommarvärmen och jag vill inte lägga 1000:- på en vardagshjälm....

Tillägger att det självklart är hakrem på den, annars skulle den ju knappast vara godkänd ;)

Det här kanske inte hör hit men vet någon var man kan köpa/beställa GPA speed air polo i röd?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 506
Senast: JennyLz
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka