Hosta och dimma

fejko

Trådstartare
Båda mina hästar har hostat en del de sista dagarna, kan de ha att göra med att det varit extremt dimmigt och fuktigt?

Sv: Hosta och dimma

Ja, dimma kan helt klart påverka hästarna så att de hostar. Vissa är mer mottagliga än andra.

Sv: Hosta och dimma

Bakterier och mögelsporer trivs ju bra i fuktig luft och nu när det är plusgrader också. Kall, torr vinter brukar ju inte vara hosthästarnas värsta tid så, ja, det kanske hänger ihop med hosta och dimma. Ingen som vet mer?

Liknande trådar

Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
293
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 183
Senast: Mint
·
IT & mobiler Sitter och jobbar hemma. Jag har en laptop med ganska mycket minne. Jag kör allt lokalt på C jag gör förändringar i en fil (cad) och...
Svar
2
· Visningar
406
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
23
· Visningar
1 735
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka