Höstföräldrar 2011

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare kalaskulan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 129 723
Sv: Höstföräldrar 2011

*kl*
Jag har ju fått tid till UL den 1 juni, igår ringde bm från Halmstad och frågade om jag varit på UL ännu. Hon reagerade på att jag fått tid så sent och när jag började räkna så kommer jag vara 19+6 när när det görs och den känns väldigt sent eller? När har ni andra fått tid?

Ska ringa och kolla med bm här när de har telefontid, de erbjöd visserligen en tid i veckan innan men det var bara mitt på dagen, vilket gör det svårt för sambon att vara med,
och det känns sent det också. Halmstad sa att de alltid brukar göra det i v 17.

*kl*
Jag har ju fått tid till UL den 1 juni, igår ringde bm från Halmstad och frågade om jag varit på UL ännu. Hon reagerade på att jag fått tid så sent och när jag började räkna så kommer jag vara 19+6 när när det görs och den känns väldigt sent eller? När har ni andra fått tid?

Ska ringa och kolla med bm här när de har telefontid, de erbjöd visserligen en tid i veckan innan men det var bara mitt på dagen, vilket gör det svårt för sambon att vara med,
och det känns sent det också. Halmstad sa att de alltid brukar göra det i v 17.

Om jag inte räknat alldeles fel så fick jag tid för RUL när jag är i v 19+2. Det var också lite sent, men det var rätt ont om tider och vi hade dessutom lite extra behov som ev ställde till det mer. Men jag har varit på två UL tidigare också, så det gör inte så mycket att det blev sent. Är det här alltså ditt första?

Ni som har gjort RUL och UL, har ni tagit reda på könet på bebisen eller väntar ni till BF? Jag och sambon har pratat lite om hur vi ska göra på måndag och har kommit fram till att vi ska ta reda på vad det är som gömmer sig där inne. Blir lite lättare att planera då tycker vi. Men släkten ska få vänta

Jag måste bara få fråga, och det är inget illa menat utan uppriktig nyfikenhet; vad är det som är lättare att planera för att man vet kön??

Jag kan verkligen inte komma på en enda grej (mer än möjligtvis namn) och är därför lite undrande? :confused: Att man är nyfiken och därför vill veta kan jag absolut köpa, men planeringsbiten hänger jag upp mig lite på.

Där vi går och gör UL erbjuder de inte könskontroll. Vi är dessutom helt överens om att vi sparar den överraskningen till födseln, så för vår del spelar det ingen roll. Men jag blir lite ledsen över att så många i min omgivning tar det som en självklarhet att kontrollera könet, det har hänt rätt många gånger att jag fått frågan om "vad det är för sort" innan jag ens fått ett "grattis" när jag har tillkännagivit att vi ska ha barn.

Jag va i v 19+2 för att det va ont om tider men det va ju endast positivt för då såg man ju så bra även om det va jobbigt att vänta för ivriga föräldrar ;)

Jag var på ett vul precis i början, egentligen för att kolla en cysta men blev ju en bonuskoll på bebisen samtidigt. Då sa läkaren att jag var en vecka mindre gången än vad jag är enligt sm. Om det fortfarande stämmer så blir det ju inte så sent iaf :)
Sen fick vi ett snabbt ul i tisdags när bm inte hittade hjärtjluden med dopplern.

Ang att ta reda på kön så ska jag fråga denna gången, sen om de säger något det är ju inte säkert. Jag har två pojkar sedan innan och det är mitt sista barn. Skulle detta vara en tjej så kan jag redan nu börja sortera ut vilka kläder jag vill behålla och göra mig av med resten.
Tjejnamn är nästan till 100 procent bestämt sedan innan lille sonen föddes, vi var nämligen tvärsäkra på att det var en tjej :angel:
Pojknamn är mycket svårare! Måste fungera både i sverige och tyskland dessutom.

Vad heter grabbarna nu då? :) jag tycker också att tjejnamn är mkt enklare trots att jag inte behöver anpassa namnet över landsgränsen ;) Sambon har bara haft ett namn han lagt till min namnlista och blir det en grabb blir det det om det passar. Han har bestämt det namnet sen flera år.

Store sonen heter Hampus, vilket tyskarna tycker är jättekonstigt.
1-åringen heter Alexander

Jag säger som Mikan, är det en tjej kan jag göra mig av med alla pojkkläder och dessutom är det förbaskat tråkigt att bara köpa neutrala kläder inför bebisens ankomst. Det gjorde vi sist, allt i vitt, beige, gul och grön. Jag har inget emot rosa, blåa, söta eller tuffa kläder, men inte på "fel" kön". Förutom det kan man koncentrera sig på antingen flick- eller pojknamn istället för både och. Sen finns det ju mer än kläder som ska köpas, sängkläder, filtar, handdukar och allt.

För vissa är det viktigt att bebisen "visar" för "omvärlden" vilket kön den har, dvs det ska synas att det är en pojke vs flicka. Eftersom bebisar inte går att skiljas åt genom att studera utseendet så är det enda könstillhörigheten kläder, filtar m.m

För mig är det inte det minsta viktigt att visa andra vad det är för kön. Jag vill ha pojkkläder på en pojke och flickkläder på en flicka för att jag själv tycker att det är fint.

Vi har vårt RUL i v. 17+4, ganska tidigt, vilket känns skönt for en orolig "mamma" som mig. :)

Kl.

Nu är det inte några små puffar längre! När jag ligger ner känner jag verkligen hur den riktigt bökar omkring därinne :D En mer konstant rörelse än de korta som varit innan. Jättehäftigt och lite läskigt :) Dock känns det bara som knuffar utifrån när sambon känner, jag känner ju liksom från båda hållen samtidigt.

En till grej...

Jag är sååå ivrig att köpa barnvagn, resten av de större grejjerna som spjälsäng, babyskydd och skötbord är fixade då vi fått i present och fått ärva en hel del prylar. Har ni bestämt er och handlat eller väntar ni? Jag är väldigt köpsugen men sambon vill vänta. Tråååååkigt ;) Jag vill ha det fixat så jag kan släppa det sen.

Jag har också fått mitt Rul tidigt, i vecka 17+2. Så om två veckor är det dags!

Var och lyssnade hjärtljud igår, så mysigt!

Jag gick upp 18 kilo med tvillingarna och slutade väga mig när jag gått upp över 25 med enlingen (nångång i vecka 30 sådär)

Enl min Bm så bokar man in rul eller vad de nu heter (är inte heller så insatt i vad allt kallas:o ) mellan v.17 och 19. Jag ska gå i vecka 19. det är super långt kvar.
Men jag gjorde ett vul i v.9 och fick i allafalll se de lilla livet och se att hjärtat banka och slog :love:

For mig var det verkligen inte viktigt att veta kon men det var samtidigt inte viktigt att inte vta kon (konstig mening!) Sa nar maken verkligen ville veta och hans mamma tyckte det var jatte viktigt sa blev det sa och som tur var kunde de se vad det ar.
Tycker dock att det kanns lite trakigt med hur glada alla blir nar de far reda pa att det ar en pojke. Inte for att jag bryr mig om vilketdera men far kanslan att folk inte blivit lika till sig om det varit en flicka.

Jag kollade nyss i liberos kinesiska kön kalender det var så läskigt! kollade de 2 barnen jag har och det stämde stämmer den även denna gången så blir det en flicka till.
Jag vill inte veta vad det är..tycker det är lite av det roliga att inte veta.
Då jag väntade tjejen sa grabben hela tiden när han klappade på magen när kommer lilla syster;) bm sa att de brukar kunna ha rätt:o å det hadde han som tur var för annars hadde han kallat killen för lilla syster:p
Jag behöver ju inte köpa något har ju både kill och tjej kläder mm...sedan kan man ju alltid köpa sedan.
Har den kinesiska kalendern funkat (visat rätt) för någon av er?
lite kusligt men ändå roligt.

Så du menar att om min bebis har på sig blåa kläder med traktorer så är det fint endast om det är en pojke ?

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 377
Senast: Raderad medlem 147980
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 757
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 388
Senast: Johanna1988
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna... 2 3
Svar
57
· Visningar
13 297
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31