Höstföräldrar 2011

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare kalaskulan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 129 746
Sv: Höstföräldrar 2011

*Kl
Gick precis fran att inte kanna nagot alls till att den lilla precis drog en rumba.
Sitter pa en stol med handen pa magen (bra forvaring dar) nar jag fick en 5 - 6 rejala stotar precis under handen.

Spannande!

Va på RUL idag och de kändes så härligt att se de lilla livet som finns där inne :)
Sambon satt och små log lite hela tiden :)

Men min BM tog helt fel på BF och vilken vecka jag va i sist jag va dit.
Så nu blir de ändring i listan för min del.
Enligt min BM så skulle jag ha varit i 17+6 idag men enligt RUL så är jag i 14+6 = hela 3 veckor fel.

September
11- Corminta. Forsta barnet
23- Restless. Första barnet
23- Voltigehoppare. första barnet

Oktober
14 - thoora, första barnet
15 - Thera, första barnet
15 - raggarn tredje barnet.
16 - sofflan82, första barnen, tvillingar (fd. kalaskulan)
19 - Mikan, tredje barnet
28 - Vimsan, första barnet
31 - e_lin_a, andra barnet.
31 - _Angel87_ , första barnet

November
14 - Missjackpot, första barnet
16 - villvaraanonym, första barnet
18 - Oregano, andra barnet

Måste ju ändra min med en dag också ;) Fast bebis lär ju inte kolla på datumet, den kommer väl när den kommer...

September
11- Corminta. Forsta barnet
23- Restless. Första barnet
24- Voltigehoppare. första barnet

Oktober
14 - thoora, första barnet
15 - Thera, första barnet
15 - raggarn tredje barnet.
16 - sofflan82, första barnen, tvillingar (fd. kalaskulan)
19 - Mikan, tredje barnet
28 - Vimsan, första barnet
31 - e_lin_a, andra barnet.
31 - _Angel87_ , första barnet

November
14 - Missjackpot, första barnet
16 - villvaraanonym, första barnet
18 - Oregano, andra barnet

Länge sen Restless skrev något... eller har hon bytt nick? Hoppas allt gått bra bara!

Kl.
Idag va vi o lyssnade på det lilla hjärtat :love: Sonen fick följa med, berättade stolt för en bm i väntrummet att idag ska vi allt plocka ut bebisen! :o Haha besviken han blev när den fick stanna kvar där inne :p
Sagt att nu får han berätta på dagis att han ska bli storebror, faktiskt varit riktigt duktig på att hålla en hemlis ;)

Fick tid om nästan precis en månad till vårt rul. Järnet hade gått upp från 92 till 111 så det va ju bra med! Fick även en remiss till öhmmm nu slog den där demensen till igen :crazy: va fasen heter det? På sjukan iallafall som ska hjälpa mig lite med mitt dumma bäcken sen fick jag mig ännu en banning att jag inte har kollat upp det ordentligt! Kände att det inte va riktigt läge att skoja om att vi hästtjejer går inte o gnäller om sånna småsaker :angel:

Får du göra ett nytt RUL om några veckor när den va så liten nu?

Oregano: Har ingen aning om hur det kunde skilja så mycket. Sa till min BM första gången jag och sambon träffade henne vilka datum jag hade haft mens (5/1-7/1 samt 25/1-27/1)

Så hon gick kanske på första datumet.

voltigehoppare: Bm som gjorde RUL sa inget om att jag skulle boka ny tid. Men det kanske beror på att allt såg bra ut och de?

Vi beställde 3 bilder (90 kr) men fick 3 extra på köpet :)
Så de va en snäll BM

Då hade vi samma, va roligt :D

Frågade ni om kön förresten?!

Jo det gjorde vi. Frågade om hon kunde se va de va för kön men det va för tidigt.

Funderar på att boka ett UL strax innan jag ska till BM nästa gång.
FHade tid hos BM den 23 juni men fick ringa och omboka den tiden eftersom att hennes och min beräkning va fel. Så ska till BM den 15 juli. Så funderar på att göra ett nytt UL strax innan det.

Hade man varit smart så hade man frågat redan igår om man kunde ha bokat en ny tid om någon vecka.. Haha lätt att va efterklok :p

Det är nog bara bra att vänta så länge som möjligt för att öka säkerheten på att det de ser stämmer. Det är ju oftast ändå bara 90% chans att det är rätt när de göra såna köns-UL.

Det vore kul om du slängde in bilderna så man ser vilken skillnad det är på en bebis i v 20 och v 15 :idea:

Jag har inte heller scanner, tog kort på dem med mobilkameran.. funka fint :D

Här kommer bild på min lilla bebis i v. 14+6

Framifrån
32381804.jpg

Hela bebisen, ser ut som att den suger på tummen
32381805.jpg

Ligger på mage och har munnen lite öppen
32381806.jpg

Profil, tycker nästan den är lite lik sambon på den här bilden :)
32381807.jpg

Vi fick även se den tugga lite och sträcka ut fingrarna riktigt ordentligt :laugh:

Va roligt med tummsugarbilden :) Våran va ju tråkig och skulle sova igenom hela ultraljudet! Blev bara nån irriterad rörelse för att lägga sig tillrätta :p
H*n ärver väl mitt förskräckliga morgonhumör :o

Jo den är lite rolig :)
Nu har jag precis skickat iväg bilder till pappa på mailen då han är borta och jobbar i veckorna, hoppas han blir glad :laugh:

Då ska jag å sambon va glada att våran va lugn nu då, men man får väl se när man gör nästa om den är lika lugn och fin då

Vad gullig tummbilden var!! :)
Längtar så till vårt rul sist såg vi ju bara en litenliten sak med ett starkt hjärta :)

Idag har jag varit hos läkaren. De blev sjukskrivning heltid 2 veckor och därefter 50% kanske är lika bra... jag är glad att kunna jobba 50 % i alla fall!
Någon mer än jag här inne som har foglossning? Jobbigt när de ska komma så tidigt (är bara v.13 o har haft de sen v.10) :cry:

Får se de positivt nu får jag en chans att vila mig och kan göra mitt bästa den tid som jag är på jobbet!

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 377
Senast: Raderad medlem 147980
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 759
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 389
Senast: Johanna1988
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna... 2 3
Svar
57
· Visningar
13 301
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka