Höstföräldrar 2011

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare kalaskulan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 130 239
Sv: Höstföräldrar 2011

Blöjor fick vi förra gången på bb så det köpte vi på vägen hem sen (tror inte vi hade laddat upp med det hemma...) Men det är ju 5år sedan så det kanske har ändrats?

En annan sak som irriterar mig ar att ALLA fragar minst en gang i veckan (= samma personer en gang per vecka) om 1) nar ar BF och 2)vad ar det.
Jag forsoker att vara artig och svara snallt men hormonerna gor mig till en vidrig bitch nar jag hort samma jakla sak femton ggr pa en dag.
Åh, vad jag förstår dig! Förra gången gjorde jag som du, men fy vad dåligt jag mådde. Hade ångest varje morgon när jag gick till jobbet och orkade inte ens jobba så länge jag tänkt. Gick hem tidigare utan att tala om det för någon (bara chefen). Alla frågor, kommentarer och "lycka till" stod mig upp i halsen! :eek: Ibland verkar det till och med så att folk tror att det förväntas av dom att verka intresserad och önska tycka till osv.

När jag blev gravid igen kom allt det tillbaka och istället för att bli glad så fick jag ångest över just all uppmärksamhet som skulle bli igen. Dolde ju magen så länge det gick och jag har fräst ifrån rejält till vissa när de frågat/kommenterat för sakens skull. De kommer inte att göra det igen. :angel: Aldrig att jag går runt och mår dåligt för att folk lägger sig i! Börja säg ifrån, och förklara varför.

Det verkar som att många tycker att blivande pappan är oengagerad, men jag tycker inte att du och andra ska haka upp er så mycket på det. Min man har följt med till bm några gånger, deltagit i föräldrautbildningen och läst några sidor i en bok som jag nästan tvingade honom att göra. Inte ointresserad, men knappast något jätteintresse heller.

Men han är den absolut mest underbara och ansvarstagande pappa man kan ha till sitt barn idag! Han är helt underbar och vår son har från dagen han föddes betytt precis allt för honom.

Den här gången är varken jag eller han särskilt intresserade av magen, men det bekommer mig inte. Jag vet att han blir den absolut bästa pappan i världen även för son nr 2.

Till graviditetspenningen ska du bara fylla i den perioden innan barnet är fött som du tänker vara hemma. Fram till och med 11 dagar innan BF. Så om du vill vara hemma de sista 60 dagarna (eg. bara 50) så fyller du i from dag 60 innan BF till och med dag 11 innan BF.

Aha tack! Då ska jag slänga det på lådan idag! Hade glömt bort att jag hade fått det!

Ang. pappan så har vi ju oxå ett barn sedan innan och jag vet att han är en jätte bra pappa men ändå känns det lite som att man går igenom de här 9mån. ensam på nåt sätt...
Det är tanken på att släppa kontrollen på förlossningen som spöka lite med, hade varit skönt att veta att han faktiskt har koll på läget då o inte sitter där som ett frågetecken och jag känner att jag måste förklara vad som händer eller nåt sånt...

Detta kommer ju bli våra första barn och det ska bli spännande att se hur sambon fixar det. Som det känns nu kommer det inte bli några problem alls. Han är intresserad och involverad i graviditeten. Han tycker att det börjar bli riktigt jobbigt att vänta på de små nu och tycker nog lite synd om mig som inte fungerar riktigt som vanligt.

Jo, du har en poäng där. Jag kommer nog lite längre fram att se till att vi båda läser på hur vi ska agera om vi inte hinner in till förlossningen. Jag förnekar nog risken lite, men vet att den trots allt finns där. Då kan säkert paniken lindras lite om vi vet vad som ska göras.

Jo det är med en sak som jag vill ta upp med bm på ett besök där sambon är med. Vi har ju minst 45 minuter till Halmstad lite beroende på trafik och väglag. Kom på att i oktober förra året så hade det redan snöat här :crazy:

Jag har köpt en pyjamas och blöjor, det är allt. Babyskydd måste införskaffas likaså syskonvagn och spjälsäng. Vet ju vilken säng jag vill ha så sambon får prata med svärmor om hon kan kolla priserna i tyskland. Jag fick erbjudande om att köpa en emmaljunga twin cerox av en tjej som jag brukar träffa på coop och funderar på att åka och titta närmare på den iaf. Egentligen hade vi planerat att åka till en större barnaffär och jämföra olika modeller först, å andra sidan går det ju att sälja den vidare om vi inte är nöjda.
Jag förtränger att det bara är 8 veckor kvar. Jag vill veta om jag kan föda normalt innan jag kan handla det sista. Logiskt, jag vet:cool:

Elina, snart ses vi på vattengympan :banana: Jag längtar! Jag och A var med sambon hos sjukgymnasten idag och då gick vi förbi bassängen. Jag hade mer än gärna hoppat i :angel:

Ja det ska bli så skönt! Älskar att bada, särskilt när vattnet är varmt :p

Minst 1timme har vi till Halmstad o det känns ganska oroligt faktiskt så det är något man funderar på endel :crazy:

Hittade ett bra program föresten, är på norska så jag fattar typ ingenting av vad de säger men funkar ändå :D

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/287264/

Hi hi, när jag borde leta spjälsäng så hittar jag istället en ponny till Bäbis... :D

2161736970059748183S600x600Q85.jpg

Söt ponny, lite knepigt att sova på dem bara :D

Vi var och hälsade på våra vänner och deras 2-veckors lilla tjej igår. Sambon va helt salig och lilltjejjen lika nöjd :love: Hon somnade i hans knä och sov där i över en timme tills vi var tvugna att gå hem :)

Klart bäbis måste ha en ponny :)

Idag är sista dagen på jobbet på lääänge!!!
Tjoho så skönt! Va jag har längtat efter denna dag :)

:D de där känner jag igen!!! Jag sitter förfullt och kollar ponnyannonser för att hitta någon bra till lillan :) I o med att jag inriktar mig på inridning o utbildning av ponnier så är jag rätt sugen på en ungis :) sambon tycker att ja i alla fall kan vänta tills bebis är ute hähähähä!!

11 veckor kvar....längtar och drömmer allt oftare om förlossningen och att bebisen flyttar hem till oss!! Känns fortfarande väldigt overkligt!

Här är det med slutjobbat efter idag! Tur är det för kroppen börjar bli väldigt sliten.

Det känns att bebisen börjar bli stor därinne, den flyttar runt på inälvorna när den lever runt, igår låg jag och läste med magen som bokstöd, boken hoppade runt så att det inte gick att läsa :D

Skönt för er alla att ni börjar droppa av på gp nu :)

Igår vaknade jag vid 4 och kunde inte somna om, natten innan dess va jag vaken mellan 2-4. Idag fick jag sova till 5. Bebis som sätter rutiner? H*n lever i varje fall rövare därinne...

Nu har första i "gänget" som ska ha barn i höst fått sin. En "liten"
Flicka på 4970!
Själv har man varit i Ullared idag med resten av Sveriges befolkning ;)
Blev mycket handlat till bebis :) de hade faktiskt en riktigt snygg skötväska så nu slipper jag beställa en! Baby vakt o massa annat smått o gott följde med hem. Nu är man bra mör överallt o fötterna har nog gått upp en stl!

Du får inte skrämma oss så, trodde först att du hade fått ;)
Fast sen fick jag inte ihop det med tanke på flickans vikt.
Tänk på att vi har sega gravidhjärnor, iaf jag :D

Oj vilket sommarväder vi har haft i Blekinge idag. Det resulterade i att mina ben och fötter svullnade upp och liknade mest elefantben :o
Plus att all ork tog slut så fick helt enkelt ta en eftermiddagslur i soffan på si så där en 2 timmar :p

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 405
Senast: Raderad medlem 147980
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 826
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 286
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna... 2 3
Svar
57
· Visningar
13 321
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka