Höstföräldrar 2011

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare kalaskulan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 130 233
Sv: Höstföräldrar 2011

Då har vi varit på samma ställe idag då :D
Fast vi tog den andra hissen som man kan åka ner till korridoren mot sjukhuset med.
Är missnöjd med denna vc sedan "min" läkare slutade, de flesta kan man som du också märkt knappt göra sig förstådd med. BVC sköterskan har vi varit trötta på innan och nu är det inte bättre. Ringde henne i måndags och vi var och vägde tjejen själva igår (2855 gram). Pratade lite snabbt med henne och bestämde att vi skulle väga idag med (2830) Sedan ammade jag henne och vägde för att se hur mycket hon äter egentligen.
Utskrivningsvikten från BB (2850) och vikten igår och idag har alla vägts innan amning. Idag började hon tjata om att jag skulle väga efter istället.
Hom ringde i em och hade pratat med dem i halmstad och på fredag kommer hon hit på hembesök och ny vägning.
Känner inget förtroende för henne längre och funderar på att byta till något av de privata alternativen.

Hoppas att din kväll blir bättre än vad dagen varit!

Kl.
Något jag märkt, varit svårt att undgå att märka om man säger så! Är att jag har börjat lukta mer :eek:
Har inte haft problem med det tidigare men nu måste jag ta roll on direkt efter duschen, även om jag går direkt till sängen, för att inte lukta väldigt mycket svett med en gång...
Har även börjat lukta ganska mycket mer mellan benen (ursäkta! :o )
Det började nog ungefär samtidigt och började även få lite mer flytningar...
Trevligt värre!
Kliar inget så tror inte det är svamp, lustigt att det började samtidigt med...

De senaste två veckorna har jag också luktat och haft rejäla flytningar. Plus att jag håller på att dö av värmeslag hela nätterna ungefär... :crazy:

Inatt stod jag och tittade på den nästan fulla månen från vårt sovrumsfönster och då drog molvärkandet igång. Det gav med sig efter ett par timmar, men under dagen idag har det gått till mer regelbundna förvärkar. Eftersom jag inte känt någonting tidigare, tror jag det blir bebis innan veckan är slut (jag har bf på fredag). :D

Fantastiskt fin! :love:

KL

Vill gärna se mer bebisbilder i tråden! Både fantastiskt gulligt och stärkande för oss som har en förlossning kvar att genomlida. ;)

Hade varit häftigt med en fullmåne bebis!

Mikan. Vi bytte till en av de nya idag så ska dit imorgon med sonen!
Så trött på att det knappt finns någon läkare man kan göra sig förstådd för eller som överhuvudtaget ens lyssnar på vad man säger!
Jag har haft problem med förkyldningar som kommer hela tiden, känner aldrig mig riktigt frisk o så har det varit nåt år nu! Enda de gör är o tar tempen o kollar om jag har en infektion, vilket jag aldrig har, och sen ska jag se glad ut o känna mig frisk typ!

vilken valde ni? Den i gamla tandläkaren eller den i gallerian? Skriv imorgon vad du tyckte. Är väldigt sugen på att byta fast det känns dumt nu när hon kommer hit på fredag och vi har en tid till @ i slutet av månaden för 18 m.naders kontrollen

Luktat lustigt har jag också gjort från och till, antar att ph-balansen blir lite rubbad. Men jag kan tipsa om Lactal, har funkat super på mig i alla fall. Räcker med en dos.

Ingen fullmåne bäbis här! Stod ute o kikade på den en stund, vackert va det iallafall :)
Snart dax att bäbis blir vräkt från sin lilla etta tycker jag ;)
Ovanligt pigg på kvällar o nätter nu, inte lika pigg på dagen dock!
Igår va jag ute halv ett o stängde in våra små getter, hade hört nåt djur skrika som vara den en halvtimme innan sen kunde jag inte slappna av förren de va inne... Har en varg som går rymt här... Sambon skickade jag ut till att kolla hästarna mitt i natten med! Han är nog inte lika pigg idag ;)

Här är det med lungt bara foglossning mkt sd och magknip:angel:
Helt borta tog på lilltjejen ett par skor st 22 i morse för att de var lite varmare än de andra,märkte då jag kom till dagis att de var tok stora hon kunde inte gå och trampade ur dem:( hon har så himmla små fötter är 3 år snart och har 20-21.
Stackars lilla, mamma är helt borta:angel: tur hon har stövlar på dagis!

Här är det med lungt bara foglossning mkt sd och magknip:angel:
Helt borta tog på lilltjejen ett par skor st 22 i morse för att de var lite varmare än de andra,märkte då jag kom till dagis att de var tok stora hon kunde inte gå och trampade ur dem:( hon har så himmla små fötter är 3 år snart och har 20-21.
Stackars lilla, mamma är helt borta:angel: tur hon har stövlar på dagis!

När är du beräknad till?

(Ursäkta, jag har inte hållt till så mycket i tråden alls, bara läst ibland när jag har orkat, så jag har inte riktigt koll på alla :o Har varit världens längsta graviditet med mycket strul på vägen )

Här får jag sammandragningar för minsta lilla, enligt kroppen 'överansträngningar'. Typ som att stå upp för länge- när jag ex lagar mat. Mocka åt hästarna is a big NO NO för att inte tala om att vara ute med dottern. Fogarna sätter stop för promenader och jag får mycket sammandragningar då med. :crazy:
Åkte på en jäkla influensa tidigare i veckan, och förkylningen ger inte med sig och inte halsen heller. Får sammandragningar av att hosta, nysa och snyta mig?!?!!! Galet!
Nån mer som blivit sjuk såhär mot slutet? Skitjobbigt!!

Jag måste ut i helgen (om förkylningen lagt sig) och köpa vinterskor åt lillan, det är ju mega kallt nu! Vinteroverallen åkte med till dagis idag! :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Kl

Jag undrar hur det går för TheOtherSide. Läser du det här kanske vi kan få ett litet livstecken iaf. Har tänkt på dig.

Jag är beräknad till 26/10 enl RUL och 23 enligt SM tror mer på det senare då bf alldrig stämt på mig enligt rul tidigare;) har kommit mer enligt sm.
Det är riktigt kallt nu allra hällst för de små därav jag letade på varmare skor:angel:
Jag åkte på en hemsk förkylning för några v sedan och hostar och snorar ff:(
Känns som magen ska sprängas när man hostar och ryggen gå av!
Jobbigt också att ständigt vara täppt i näsan!
I dag har min mage riktigt varit i olag snurrar och vrålar och magknip med flera toalett besök..Kan ju bero på förkylningen så jag hoppas inte på något än;)

Jag är beräknad till 26/10 enl RUL och 23 enligt SM tror mer på det senare då bf alldrig stämt på mig enligt rul tidigare;) har kommit mer enligt sm.
Det är riktigt kallt nu allra hällst för de små därav jag letade på varmare skor:angel:
Jag åkte på en hemsk förkylning för några v sedan och hostar och snorar ff:(
Känns som magen ska sprängas när man hostar och ryggen gå av!
Jobbigt också att ständigt vara täppt i näsan!
I dag har min mage riktigt varit i olag snurrar och vrålar och magknip med flera toalett besök..Kan ju bero på förkylningen så jag hoppas inte på något än;)

Åh hjälp! Fast jag har 4 veckor kvar, nog sjutton ska jag hinna bli av med möget tills dess..... :confused:
Mitt började med riktig influensa liknande symptom, med frossa och värk och svettningar om vartannat :eek:

Spännande! Då har du ju verkligen inte långt kvar :)

Idag kändes som att bebis verkligen vände ordentligt på sig, typ huvudet upp istället för ner och började ligga och sparka åt vänster istället- aj som F** kan jag ju bara säga! Det var inte bekvämt! Högersidan är van att bli uttänjd- men med tarmar som har problem, var det inget roligt påhitt av bebis! ;)
Ska till BM idag, ska bli intressant att höra vilket håll bebis ligger åt då!

Åh hjälp! Fast jag har 4 veckor kvar, nog sjutton ska jag hinna bli av med möget tills dess..... :confused:
Mitt började med riktig influensa liknande symptom, med frossa och värk och svettningar om vartannat :eek:

Spännande! Då har du ju verkligen inte långt kvar :)

Idag kändes som att bebis verkligen vände ordentligt på sig, typ huvudet upp istället för ner och började ligga och sparka åt vänster istället- aj som F** kan jag ju bara säga! Det var inte bekvämt! Högersidan är van att bli uttänjd- men med tarmar som har problem, var det inget roligt påhitt av bebis! ;)
Ska till BM idag, ska bli intressant att höra vilket håll bebis ligger åt då!

Aaaj inte roligt min kotte snurrade runt för någon v sedan ff huvudet ner men med benen till v i stället för till h känns rätt skumt man vänjer ju sig med vart de sparkar osv..nä nu är det inte långt kvar 1 barnet sonen är född i v 38 och är i v 38+ nu tjejen är född v 39 så vi får se kan ju gå över med;) roligt att åka till mvc jag har haft samma bm till alla mina så hon brukar jämföra och prata massor känns som om man känner henne ;)

Kl.
Verkar som att slemmisen så sakta har börjat ge med sig!
Äntligen händer det något!
Kanske gjorde lite nytta att yla mot månen iallafall ;)

En vänn som fick barn för en månad sedan blev jätte förkyld någon dag innan förlossningen.
Jag hade inte hört att man kunde bli det så sa till henne att kroppen sätter säkert inte igång förren den känner sig stark igen, fel fick jag!
Och tydligen är det många som blir förkylda innan fl!
Lustigt...
Men nu är det influensa sässong på dagis så det kan ju bero på annat med om man blir dålig :)
Jag va hängig i helgen med feber o snorig, gått över nu dock..

Mikan: Nu har vi varit på nya vc! De var trevliga, även om vi inte fick mer hjälp där ;)
Söker för att sonen luktat så illa i munnen sen en magsjuka i augusti. Men slog mig igår att kanske är det bara min näsa som inte funkar som vanligt just nu!
Sambon har bara känt av lukten ibland, själv klarar jag inte av ha honom jämte mig i sängen ens :(
Klagat över lite magont med men de kunde inte hitta någon så vi får väl avvakta lite till.
Jag bytte till den nya med nu o sambon ska med byta...

Sorry för lite ot!!

Jag är inte nödbedd när det gäller fler bilder :D

Jacken
329255_10150318275326619_648711618_8406815_1370657031_o.jpg

I knät på min vän, en av Jacks största fans ;) (Notera byxorna som är i stl 50! Uppe i armhålorna :p)
334880_10150318259556619_648711618_8406770_1239920624_o.jpg

Så måste jag visa blöjtårtan som min vän gjort! :eek: :love:
328639_10150318246126619_648711618_8406735_1264312619_o.jpg

KL

Ingen fullmånebebis här heller. Men har haft (oregelbundna) värkar hela natten och vid 2-tiden kom det ett gäng med bara 2-3 min mellanrum, så då ringde jag förlossningen. Men det var det vanliga tugget, "du måste känna själv", "du verkar ju kunna prata bra, så det är nog inte så farligt", "ta ett par panodil och försök vila en stund", "kom när du känner att du behöver smärtlindring" osv osv. Irriterande när det är första gången och man inte har en aning om hur det ska kännas. Värkarna är ju jobbiga, men helt klart hanterbara.

Har slumrat lite mellan värkarna och åt frukost för drygt en timme sen nu. Något mer regelbundna, ungefär var 7:e minut kommer de nu. Ni som är omföderskor, när åker ni in?

Men ååh... :love::love::love: Han ser ju inte alls så pluttig ut, jag tror du ljuger om byxstorleken. ;)

Härligt kreativ vän du har! :D

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 405
Senast: Raderad medlem 147980
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 817
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
184
· Visningar
24 163
Senast: Görel
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna... 2 3
Svar
57
· Visningar
13 319
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.