Höstföräldrar 2011

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare kalaskulan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 130 186
Sv: Höstföräldrar 2011

Var tvungen att kolla på hitta.se :D
Jag vet vilket hus de bor i men känner inte dom, och hade ingen aning om att de fått bebis. De bor åt samma håll som mig men på andra sidan E4:an och Lagan.
Spännande, då verkar det bli en ganska stor årskull med barn häromkring!

Jo jag så ditt meddelande, vi tar det en annan dag!

Det verkar ju som du har gått ner en hel del då :D
Jag går också mycket, oftast minst en timma med hundarna på förmiddagen och jag försöker undvika allt "fikande".
Har lite mage kvar eller det är mer som en påse längst ner, hud utan innehåll liksom.

Försökte ta på mig ett par byxor från innan graviditeten.... men det gick inte.
Får hålla mig till leggings å mjukisbyxor ett tag till :angel:
Det är ju tur att man inte har bråttom upp i sadeln igen, för ridbyxorna hade jag aldrig kommit i nu (bara de stora jag hade med magen)

Ja de känns så :)
Väntar nog med att pröva byxor :) de ligger ändå nerpackade då vi flyttar om två veckor :) men de är skönt när man ser skillnad och börjar få en kropp igen ;)
hade ju så himla mycket vätska.
Fast attans vad man längtar upp i sadeln, men de får nog dröja ett tag till....har ju bara gått lite mer än två veckor sedan sessan kom :) Men i feb då jäklar är de jag som ska upp i sadeln igen...har inte suttit på hästarna sedan i början på mars :crazy: LÄNGTAR !

Jag gick upp 21-22 kilo och har gått ner allt. Tog nog en 5-6 veckor. Men jag hade samlat på mig mycket vätska.

Dags för för lite bilder :)
Sover som stålmannen :)
DSC_00123.jpg

lite upprörd :)
DSC_00252.jpg

inviger babysittern
390352_10150495254900664_675970663_10822253_551143401_n.jpg

Jodå, det går framåt. De är ju så stora nu! 11 veckor idag! Har hänt massor för dem de senaste veckorna och det har varit lite jobbigt för både dem och oss, då de varit väldigt gnälliga. Men nu är de mer med på allt som händer och man har koll på vad de tycker är roligt osv.

Däremot så avlivades vår kisse hastigt och lustigt igår efter att hon blivit akut sjuk (antagligen någon sorts förgiftning då levern lagt av helt..) Så vi har de väldigt tungt här hemma då man inte vill bryta ihop när man är med barnen. Hon var vår första bebis och vi hade henne i 7½ år.

Tråkigt med katten... :( Samma sak hände oss förra sommaren då V var lite drygt 2 månader. Gammelkatten blev akut sjuk och det var hemskt...

Jag är nästan knäckt. Livet som tvåbarnsmamma är riktigt tufft och jag satt faktiskt och tänkte på dig tidigare ikväll. Jag tyckte det var jättejobbigt när jag fått första barnet, men det var ju rena semestern i jämförelse med det här. Jag förstår att du har det jobbigt. Fördelen är väl att tvillingar har samma behov eftersom de är lika gamla. Det är ganska stressande att sitta fast med lillebror och samtidigt se storebror riva huset. :crazy:

Förstår att det måste vara tufft med en äldre också. Våra ligger ju där man lägger dem än så länge. Även om de inte alltid tycker att det är någon bra ide att ligga själva. Det jobbigaste är när de båda vill vara i famnen eller båda vill ha hjälp att stå och kolla runt. Sedan så tar ju lillkillen mycket mer plats så ibland får man dåligt samvete för syrran som oftare ligger nöjd själv, medan man går och bär på brorsan.

Det är helt enkelt svårt att räcka till två. Jag får också dåligt samvete när jag låter A ligga själv så mycket när jag vet att han gärna vill gosa i famnen. Tur att V är på dagis tre dagar i veckan iaf. Vi få gosa extra mycket då istället.

KL

Hallå på er :) Smiter in från SOMMARFÖRÄLDRAR 2011 och tjuv-läser lite :)
Ang Miniform. På flaskan står det ju 10 droppar precis innan varje mat-tillfälle. Detta provade jag med, märkte ingen skillnad.
Fick rådet av BVC att ge TRE gånger om dagen, morgon,lunch och kväll, ja och självklart i samband med ammning/flaska.
BVC sa oxå att man kan öka dropparna succesivt tills man märker skillnad, och att man inte måste ge exakt samma antal droppar vid alla tillfällen. Min lilla tjej fick 20 morgon,15 lunch och 30 kväll (man kunde ge upp till 50 droppar/tillfälle).
Så jag tycker ni ska prata med era BVC och höra vad de säger :)
Min lilla fick som sagt aldrig natte-tid men det funkade kanon, och det var på rekomendation från BVC att skippa natte-tid och köra tre gånger om dagen ist.

Oh grattis till er allihopa till era fina små underverk :)

Bvc sa till mig att man knappast kunde överdosera så jag har slutat räkna dropparna så noga. Nu ger jag inte på natten, jag är glad att jag inte behöver pumpa ur längre utan att hon tar bröset vilket gör att man kan mata halvsovandes. Då vill jag inte krångla med att tända och greja med flaskor osv.

Jo i princip sa de så till mej oxå..... Enda va väll egentligen att har man (som jag) en bebis som ammas OFTA så bara onödigt att ge vid varje tillfälle om det inte gått mer än två timmar imellan.
Men dåvi började med tre gnger om dagen så upphörde kvälls-gnället direkt :) Tur man kan prova sej fram när det inte finns en enda bebis som fungerar precis likadant.

Skönt att det fungerar för dej/er nu :) Hoppas det fortsätter så :)
Själv har jag fortf en dotter som äter ofta, men att ligg-amma har vi inte fått till alls på dessa fyra månader trots övning, så jag natt-ammar henne sittande/halv-sovande.... Ett under att jag inte välter tänker jag ibland, för jag sitter rakt upp och ned i sängen utan stöd.... haha:)

liggandes fungerar inte alltid här heller, men jag sitter i skräddarställning och lyckas somna så ibland :D

Så sööööööööööt hon är!! :love:

Jag tänkte också ge mig upp i sadeln i februari, beroende på hur vädret och underlaget är. Nu har hästen ändå vilat så många veckor så det gör inget om han vilar 2 månader tíll :D

Ni som ammar i sängen på natten, håller era blöjor hela natten?
Jag går upp vid 4 och byter + ammar och jag tror blöjan hade varit ÖVERFULL om jag hade väntat tills morgonen.

Åh, det var ju skönt att vara av med alla kilona efter bara 6 veckor!!
Jag var aldrig speciellt vätskefull, så jag får nog motionera bort mina kilon.
Vägde mig igår och har nu gått ner 13 kg så det går i alla fall åt rätt håll ;)

Inatt verkar det inte bli mycket sömn :/
Fast vem behöver det efter en dag i Ullared med halsont o feber ;) Tydligen inte lilla Hampus iallafall som har varit så duktig o sovit nästan hela dagen, förstår inte alls varför mamma envisas med att lägga mer honom i sängen!
Ont i magen har han med stackarn, vrider o vänder på sig o sparkar med benen :( fiser som en hel karl...
Hoppas det släpper snart så vi kan sova lite...
Dax för andra matpasset sen vi gick o la oss!

Vägde mig igår, exakt 3 veckor sedan Ella kom. Hade gått ner 15 kilo! De va inte dåligt tycker jag :) nu är de "bara" resten kvar :) De är väl de första som går fort och så var de ju rätt mycket vätska. men man får va glad för de lilla och de känns skönt att de syns att man gått ner och fått lite former igen ;)

Idag ska jag hem till en kompis som har en bebis som är 3 veckor äldre än Ella, eller ja de beror på om min kille får pli på bilarna, de har varit några idioter som varit på båda våra bilar i natt :(

Jag ammar i sängen på natten och jag brukar känna på blöjan men den brukar vara ok. Jag byter ju sista rätt sent kring 12 i bland senare. och går upp vid 6 halv 7 på morgonen och byter då.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 378
Senast: Raderad medlem 147980
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 775
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 407
Senast: Johanna1988
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna... 2 3
Svar
57
· Visningar
13 303
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025