Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vecka 28 nu och om en vecka börjar tredje trimestern :eek:! Lillebror är vild och galen i magen och nu syns graviditeten rätt tydligt, så det känns allt mer "på riktigt" nu. Springer mina milpass några gånger i veckan, ska snart börja på gravidyoga och mår överlag så oförskämt bra att jag nästan skäms för det. Samtidigt är jag rejält nervös för bebistiden. Var så länge sedan senast! Har börjat shoppa lite nödvändiga prylar, men ställer upp allting på vinden. Vänjer mig långsamt vid tanken på att vi ska bli fyra i familjen.
 
Här är en till som mår bra! Får rätt mkt sammandragningar vid minsta ansträngning, så det är lite tråkigt men hade likadant förra graviditeterna också och det är vanligt när det är tätt mellan barnen.

Satte mej igår och började sortera kläder och jösses va smått 48/50 är (Sammy hade 48 när han föddes och då va det till och med stort) Jag tycker ju han är liten fortfarande, men det är jäkligt stor skillnad på 48/50 och 74/80 i storlek:cool: Kommer ju få en chock när liten tittar ut!

2dagar till RUL:heart
 
Rullar på här också! Är så märkligt med denna graviditet, får gå in på appen för att kolla vilken vecka jag är i med sonen hade man ju stenkoll hela tiden!

Vecka 23 i fredags och börjar märka av den lilla mycket nu! Min mamma ligger på sjukhus och igår när vi var hos henne fick hon känna på sparkarna hon också :love::love: så himla mysigt!
 
Haha, tur att man har appen. Jag har noll koll på veckor, så när bm frågar är det alltid typ... eeeh.. ja... vänta... appen säger vecka.... :rofl:
Har ju inte haft några symptom heller riktigt, så får påminna mig själv ibland att jag inte får äta vissa saker för att jag är gravid. Tror maken är lika glömsk för han hejdar sig alltid när jag kläcker ur mig "kan inte äta... för att jag är gravid". :laugh:

Har börjat känna av lite sparkar varje dag, och tror att jag kände utanpå igår. Känns sent, vill minnas att det var tidigare med sonen, men kan ju vara förvirrad. Har fått börja med niferex och ska göra glukosbelastning i mitten på juli. Någon mer som gått tid inbokad?

Bm har börjat prata om havandeskapsförgiftningssymptom vid träffarna, tror att hon vill att jag ska vara uppmärksam då jag fick det senast. Specmvc vill dock inte ta emot mig för "det var ju inte så farligt"... hm.
 
Här går det också bra, mår oförskämt bra och är inte ett dugg trött. Har börjat känna mer och mer sparkar i magen och längtar tills sambon och sonen kan känna dem utanpå :love:. På torsdag är det RUL för oss, ska bli så spännande att se bebis igen:love:.

Säger detsamma om veckorna och appen "öhh vänta jag ska kolla appen":D
 
Haha, tur att man har appen. Jag har noll koll på veckor, så när bm frågar är det alltid typ... eeeh.. ja... vänta... appen säger vecka.... :rofl:
Har ju inte haft några symptom heller riktigt, så får påminna mig själv ibland att jag inte får äta vissa saker för att jag är gravid. Tror maken är lika glömsk för han hejdar sig alltid när jag kläcker ur mig "kan inte äta... för att jag är gravid". :laugh:

Har börjat känna av lite sparkar varje dag, och tror att jag kände utanpå igår. Känns sent, vill minnas att det var tidigare med sonen, men kan ju vara förvirrad. Har fått börja med niferex och ska göra glukosbelastning i mitten på juli. Någon mer som gått tid inbokad?

Bm har börjat prata om havandeskapsförgiftningssymptom vid träffarna, tror att hon vill att jag ska vara uppmärksam då jag fick det senast. Specmvc vill dock inte ta emot mig för "det var ju inte så farligt"... hm.
Å vad jag känner igen mig! Som sagt de känns helt overkligt att vi ska bli fyra i familjen
 
Vi är ju på bröllopsresa i Italien (Garda-sjön och Verona) just nu och har det jättebra! Vecka 20 nu och börjar närma mig halvtid :) Mår väldigt bra, orkar inte riktigt lika tuffa vandringar som vanligt och kan må lite illa innan frukost fortfarande men annars allt bra :up:
Känner dock ingenting av sparkar eller rörelser än :cautious: Längtar efter det men borde väl komma snart?! Moderkakan i framvägg fick jag veta på RUL.

Kul att få lite uppdatering från alla!
 
RUL’et avklarat ua:bow: Pigg liten krabat, och allt såg bra ut:love: Vi tog inte reda på vad det blir utan det får bli en överraskning precis som sist:heart
 

Bifogade filer

  • 1E1F8BD1-2786-4A4D-968A-4473ECDDCD95.jpeg
    1E1F8BD1-2786-4A4D-968A-4473ECDDCD95.jpeg
    247,1 KB · Visningar: 36
Nu har jag jordens kontrollbehov och vill veta/ planera allt till förbannelse! :grin: Men ngn annan som börjat fundera på föräldraledigt? Tänkter att jag ska planera i skaplig tid så vi får vara hemma så mycket som möjligt! Sonen började förskolan på tvåårs dagen tyckte de var jätte bra men frågan är om de är lika perfekt med nästa barn?!

Hur mycket har man råd att gå ner i lön osv ja ni vet! Mycket att fundera på!
 
Nu har jag jordens kontrollbehov och vill veta/ planera allt till förbannelse! :grin: Men ngn annan som börjat fundera på föräldraledigt? Tänkter att jag ska planera i skaplig tid så vi får vara hemma så mycket som möjligt! Sonen började förskolan på tvåårs dagen tyckte de var jätte bra men frågan är om de är lika perfekt med nästa barn?!

Hur mycket har man råd att gå ner i lön osv ja ni vet! Mycket att fundera på!

Jag har tänkt att jag ska ta ut så få dagar som är möjligt så jag kan vara hemma så länge som möjligt ;) Sen när sambon blir hemma får jag väl ge dagar till honom i så fall :)

Förra gången var jag hemma typ 10 månader och sambon lika och när jag var hemma jobbade sambon fulltid och tvärtom. Jag tänker att vi ska göra något lika nu denna gång.
 
@Mellanmjölk Vi kommer vara hemma båda två hela första halvåret, vilket förstås är en jättelyx. En av oss tar ut föräldradagar och den andra är ledig utan ersättning. Sen kommer vi nog arbeta halvtid båda två, alt vara hemma på heltid i omgångar tills lillebror blir 2 år. Vi kommer hur som helst vara hemma ungefär lika mkt, maken förmodligen aningen längre tid än jag. Det kommer gå åt en del sparpengar första halvåret, men det är det värt för oss.
 
@Mellanmjölk Vi kommer vara hemma båda två hela första halvåret, vilket förstås är en jättelyx. En av oss tar ut föräldradagar och den andra är ledig utan ersättning. Sen kommer vi nog arbeta halvtid båda två, alt vara hemma på heltid i omgångar tills lillebror blir 2 år. Vi kommer hur som helst vara hemma ungefär lika mkt, maken förmodligen aningen längre tid än jag. Det kommer gå åt en del sparpengar första halvåret, men det är det värt för oss.
Och @Olina

Ja de är så rörigt eftersom man måste ta ut fem dagar från barnet fyller ett känns ju det som viktigast att hålla koll på att dagarna räcker då! Men sen då?! Hur mycket dagar vill man ha kvar?

Mysigt att vara hemma så länge tillsammans! Det var vår tanke också men sambon har nytt jobb och känner att han istället vill jobba just nu... vi får se
 
@Mellanmjölk
Jag känner så här i efterhand att jag slösade alldeles för mkt på dagarna och inte hade koll på SGI och sånt, sen var vi i en annan sits och hade inte lika delad ekonomi som vi har nu.... Jag tänker nu att jag får leva på sambon och sen han på mig ;)
 
Nu har jag jordens kontrollbehov och vill veta/ planera allt till förbannelse! :grin: Men ngn annan som börjat fundera på föräldraledigt? Tänkter att jag ska planera i skaplig tid så vi får vara hemma så mycket som möjligt! Sonen började förskolan på tvåårs dagen tyckte de var jätte bra men frågan är om de är lika perfekt med nästa barn?!

Hur mycket har man råd att gå ner i lön osv ja ni vet! Mycket att fundera på!
Vi planerar att skola in lillbebis och Sammy samtidigt hösten 2020. Vi har massor av föräldradagar för Sammy kvar och lillbebis får ju sina egna. Jag kommer vara hemma heltid och maken så mkt som hans företag tillåter (har tjänsteföretag så han får vara ledig när det passar)
Min sgi blir väl lite lidande men det är inget vi bekymrar oss över då jag inte jobbar heltid.
 
Och @Olina

Ja de är så rörigt eftersom man måste ta ut fem dagar från barnet fyller ett känns ju det som viktigast att hålla koll på att dagarna räcker då! Men sen då?! Hur mycket dagar vill man ha kvar?

Mysigt att vara hemma så länge tillsammans! Det var vår tanke också men sambon har nytt jobb och känner att han istället vill jobba just nu... vi får se
Man får spara max 96 dagar (eller nåt sånt) efter att barnet fyllt fyra år. Kan vara bra att ha med i planeringen så inga dagar går till spillo.
 
Vi planerar att skola in lillbebis och Sammy samtidigt hösten 2020. Vi har massor av föräldradagar för Sammy kvar och lillbebis får ju sina egna. Jag kommer vara hemma heltid och maken så mkt som hans företag tillåter (har tjänsteföretag så han får vara ledig när det passar)
Min sgi blir väl lite lidande men det är inget vi bekymrar oss över då jag inte jobbar heltid.
Å va mysigt!

Jag har en sjukdom som svänger lite och skulle kunna bli sjukskriven om jag har otur iofs kan man ju alltid byta benet men! Med en drös hästar å annat så är jag rädd om min sgi :)
 
Å va mysigt!

Jag har en sjukdom som svänger lite och skulle kunna bli sjukskriven om jag har otur iofs kan man ju alltid byta benet men! Med en drös hästar å annat så är jag rädd om min sgi :)
Jag har också en sjukdom i botten, men jag har sedan jag gick ner i arbetstid inte behövt vara sjukskriven plus att jag har flextid på jobbet så jag tar risken med sgi’n. Vi har bra buffertar också så vi känner oss trygga med det beslutet.
Ser fram emot att vara hemma mkt med dom, barn är ju bara små 1gång och det vill jag/vi njuta av (känns som man har mkt att ta igen efter vår start på föräldraskapet)
 
September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
19/9 - Omega, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
19/10 Catrool, 33 år första barnet
19/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
4/11 Olina, 33 år, andra barnet
6/11 Trollunge, 29 år, första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet

Uppdaterar listan med nya bf :)
 
September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
19/9 - Omega, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
19/10 Catrool, 33 år första barnet
23/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
4/11 Olina, 33 år, andra barnet
6/11 Trollunge, 29 år, första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet

Har också nytt BF insåg jag... Haha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 899
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 204
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 233
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 861
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp