Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte bara mina tarmar som glömt hur man ska jobba under tiden kroppen hade inneboende:laugh: Kan inte minnas att det stannade av så efter dom två första. Som det är nu så är det noll aktivitet i magen, sen är det som att skita tegelsten typ 1gång per vecka. Jäkligt obehagligt:crazy: Förhoppningsvis kan det bli lite fart med frukt och fiber, har hjälpt förr när det krånglat.

Ursäkta samtalsämnet...
Jobbigt, min mage fungerar faktiskt förvånansvärt bra.
 
Lillebror Dunderklump har inte visat minsta ambition att göra några fysiska framsteg tidigare, men så idag, med två dagar kvar till tremånadersdagen, var det som om han vaknade upp ur en dvala och vände sig mage till rygg och rygg till mage. Och trots att jag varit förälder i 12,5 år satt jag intill honom och jublade och applåderade som en äkta förstagångsförälder :D! Så kul när de lär sig någonting nytt.
 
Lillebror Dunderklump har inte visat minsta ambition att göra några fysiska framsteg tidigare, men så idag, med två dagar kvar till tremånadersdagen, var det som om han vaknade upp ur en dvala och vände sig mage till rygg och rygg till mage. Och trots att jag varit förälder i 12,5 år satt jag intill honom och jublade och applåderade som en äkta förstagångsförälder :D! Så kul när de lär sig någonting nytt.

Vad roligt! Duktig kille :up: :love:
 
Skönt! Jag hoppas min ska skärpa till sej med hjälp av frukt och fibertärningarna och mkt vatten. Jag fick äta dom nästan hela graviditeterna med dom två första, och då fungerade det.
Skönt! Jag hoppas min ska skärpa till sej med hjälp av frukt och fibertärningarna och mkt vatten. Jag fick äta dom nästan hela graviditeterna med dom två första, och då fungerade det.
Det där har varit så olika för mig, första graviditeten så var jag stenhård i magen och nu andra tvärtom. Vet att jag levde på katrinplommon och fick plåga i mig vatten..

Hoppas i alla fall att det går över för dig :)
 
Det där har varit så olika för mig, första graviditeten så var jag stenhård i magen och nu andra tvärtom. Vet att jag levde på katrinplommon och fick plåga i mig vatten..

Hoppas i alla fall att det går över för dig :)
Jag hade inga bekymmer förrän sista 2v denna gången. Dom andra båda åt jag niferex och det är ju som att mosa i sej betong, drack blutsaft denna gången istället som är betydligt snällare mot magen.
 
Lillfis 7,5v och idag rensade jag bort alla kläder strl 50 och 50/56. Nu är det bara 56 som enkelstorlek och 62 i lådan, känns lite vemodigt att minibebisen vuxit så fort! Sammy hade strl 62 tills han va 6mån och det lär ju inte hända med Caspian, han växer i raketfart på längden men inte bredden. Men det är guld att ha alla kläder redan, bara att byta ut efterhand:bow:
 
Lillfis 7,5v och idag rensade jag bort alla kläder strl 50 och 50/56. Nu är det bara 56 som enkelstorlek och 62 i lådan, känns lite vemodigt att minibebisen vuxit så fort! Sammy hade strl 62 tills han va 6mån och det lär ju inte hända med Caspian, han växer i raketfart på längden men inte bredden. Men det är guld att ha alla kläder redan, bara att byta ut efterhand:bow:
Oj, här har jag också fått rensa redan och han är bara 3 v än.... men han har nästan inte kunnat ha 50 från början heller eftersom han vägde över 4 kg och var 53cm lång.

Håller med att det är praktiskt att ha alla kläder redan :D
 
Oj, här har jag också fått rensa redan och han är bara 3 v än.... men han har nästan inte kunnat ha 50 från början heller eftersom han vägde över 4 kg och var 53cm lång.

Håller med att det är praktiskt att ha alla kläder redan :D
Jag som tyckte Caspian blivit så stor:rofl: han va 52cm och 3200g när han föddes, skulle tro han ligger på 56-57cm och 4300g nu. Bvc imorgon så då får vi se:)

Man spar både tid och pengar när allt finns redan:up:
 
Jag som tyckte Caspian blivit så stor:rofl: han va 52cm och 3200g när han föddes, skulle tro han ligger på 56-57cm och 4300g nu. Bvc imorgon så då får vi se:)

Man spar både tid och pengar när allt finns redan:up:

Här är vår lilla Alvar 56 cm och 4800 gram nu 4,5 vecka gammal så vi har fått rensa bort 50-kläderna nu med :) Bvc igår med väga, mäta och läkarundersökning och allt såg bara bra ut och han tog ett skutt upp på sin längd/vikt-kurva!
 
Apropå magar så höll jag igång min med mycket vatten och linfrön under graviditeten. Gick över förväntan måste jag säga mtp åt Duroferon från v 24 typ.
Efter förlossningen var jag stenhård också i ett par veckor men det har börjat rätt till sig tack och lov :bow: Försöker dricka mycket men det är svårt, känns som det går mycket till amningen.. Men tror det hjälper mycket att jag rör på mig mer nu med promenader och så. Det får ju igång tarmarna med :up:
 
Här är det strl 68 som gäller. Han kan ha 62 i tex Polarns vindfleeceoverall, men i stort är det 68 som gäller. När jag tittar på bilder av honom när han var nyfödd känns det som en annan bebis :eek:! Så skör och tunn, gentemot den stadiga och robusta unge han är nu!
 
Här slog lillebror till med långsovning i natt. Han var tjorvig i magen när vi skulle lägga oss och jag hade glömt bort pysventilerna men vid 22.30 kom jag på dom och provade. Kan säga att det var en nöjd bebis som sov till 05.30 innan han vaknade och var hungrig, så skönt.
 
Har ni andra gett rota-vaccin till era bebisar? Hur har dom reagerat? Caspian fick det idag och sover som en stock och har gjort det i stort sett hela em (bara ammat 1gång)
Så jag har två trötta ungar här, Sammy blev vaccinerad mot mässlingen idag så han är också skittrött. (Passar i allafall på att dricka kaffe i lugn och ro:D)
 
Har ni andra gett rota-vaccin till era bebisar? Hur har dom reagerat? Caspian fick det idag och sover som en stock och har gjort det i stort sett hela em (bara ammat 1gång)
Så jag har två trötta ungar här, Sammy blev vaccinerad mot mässlingen idag så han är också skittrött. (Passar i allafall på att dricka kaffe i lugn och ro:D)

Dunderklump fick sin andra dos i förra veckan och han reagerade ingenting varken första eller andra gången! Reagerade ingenting på tremånadersvaccinationen heller. Med första sonen erbjöds inte vaccin mot rota, så han fick det inte.
 
Dunderklump fick sin andra dos i förra veckan och han reagerade ingenting varken första eller andra gången! Reagerade ingenting på tremånadersvaccinationen heller. Med första sonen erbjöds inte vaccin mot rota, så han fick det inte.
Ok! Jag har för mej att Sammy blev trött av rotan, men jag kan minnas fel. Hjärnan är väl inte på topp just nu:laugh:
 
Har ni andra gett rota-vaccin till era bebisar? Hur har dom reagerat? Caspian fick det idag och sover som en stock och har gjort det i stort sett hela em (bara ammat 1gång)
Så jag har två trötta ungar här, Sammy blev vaccinerad mot mässlingen idag så han är också skittrött. (Passar i allafall på att dricka kaffe i lugn och ro:D)
Alvin reagerade inte alls på rotavaccinet :up: 3-måmadersvaccinet däremot fick han lite feber av.
 
Har ni andra gett rota-vaccin till era bebisar? Hur har dom reagerat? Caspian fick det idag och sover som en stock och har gjort det i stort sett hela em (bara ammat 1gång)
Så jag har två trötta ungar här, Sammy blev vaccinerad mot mässlingen idag så han är också skittrött. (Passar i allafall på att dricka kaffe i lugn och ro:D)
Ingick inte i vaccinationsprogrammet med storebror och lillebror är för liten än, men vi kommer att vaccinera!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 808
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 064
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 063
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 670
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp