Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så jobbigt att det är så struligt för er. Hoppas det vänder snart! ❤️

Tack :heart

Vi har dock vetat om sen graviditeten att det kan ta tid att bli av med, så de räknar med 3 månader ungefär tills hon kan bli friskförklarad. Så det är inplanerat strul i vårt liv, däremot blir det extra komplicerat då jag måste åka med henne när det är preliminär blodtransfusion. Mitt bastest som kontrolleras mot hennes blodpåse får nämligen inte vara mer än max några dagar gammalt för att vara giltigt. Min man är dessutom förkyld igen, och sjukhuset vi åker till ligger 5,5 mil ifrån oss så jag förlorar otroligt mycket studietid som ska tas igen. Igår pluggade jag tex från 8- 21 med flertal avbrott för att hinna bli klar idag, eller senast imorgon med uppgiften från högskolan.

Jag och lillasyster campar hos mina föräldrar ett par dagar.

Förskolan ringde och meddelade att de skickat hem barn med magsjuka, eftersom storebror går tis-tors och varit där några timmar idag så hann jag evakuera oss innan han drog hem en eventuell smitta 🙈
Vill gärna undvika att jag och lillan blir dåliga.
Håll tummarna att han klarat sig och inte blir sjuk där hemma med pappa nu!
Hans pappa som jobbat inom äldrevården, och senare blev polis är bättre rustad mot äckligheter än vad jag är så vi är alla på rätt plats 😅

Amningen funkar inte här. :( Jag har sår på bröstvårtorna och det gör så ont att amma att jag sitter och grinar varje gång. Det går bara inte längre. Så jag har köpt en pump och ska försöka pumpa samt kommer ge ersättning.

Och det känns så himla jobbigt, vart man än läser om amning/ersättning så står det ”amning är det bästa för barnet”. och det känns tungt. Jag känner mig dålig.

Logiskt så förstår jag att det kommer bli bra och att ersättning inte är något dåligt, men känslomässigt är det väldigt tungt just nu.

Amningen funkar inte här. :( Jag har sår på bröstvårtorna och det gör så ont att amma att jag sitter och grinar varje gång. Det går bara inte längre. Så jag har köpt en pump och ska försöka pumpa samt kommer ge ersättning.

Och det känns så himla jobbigt, vart man än läser om amning/ersättning så står det ”amning är det bästa för barnet”. och det känns tungt. Jag känner mig dålig.

Logiskt så förstår jag att det kommer bli bra och att ersättning inte är något dåligt, men känslomässigt är det väldigt tungt just nu.
Förstår det känns skitjobbigt! Amning är dock bara bäst om den funkar, funkar den inte är den typ sämst för då mår ju den ammande dåligt och om barnet då kanske inte går upp i vikt osv är det ju inte heller så bra.
Minns att jag också fick sår och blåsor på bröstvårtorna, smörjde helt maniskt med purelan, luftade hela tiden och hade små handdukar ist för sånna där amningsinlägg, det la sig efter några dagar. Antar du har provat allt sånt men tänkt jag skriver iaf om du kanske testat andra salvor bara eller så.

Förstår det känns skitjobbigt! Amning är dock bara bäst om den funkar, funkar den inte är den typ sämst för då mår ju den ammande dåligt och om barnet då kanske inte går upp i vikt osv är det ju inte heller så bra.
Minns att jag också fick sår och blåsor på bröstvårtorna, smörjde helt maniskt med purelan, luftade hela tiden och hade små handdukar ist för sånna där amningsinlägg, det la sig efter några dagar. Antar du har provat allt sånt men tänkt jag skriver iaf om du kanske testat andra salvor bara eller så.
Helt enig med allt du skriver här!
Vill också tipsa om multimam kompressor, de gör under för ledsna bröstvårtor 🙏🏼

@Cocos @Eloise tack för tipsen, jag gör dock redan allt det där och har gjort från start.:) Ska fortsätta med det och hoppas det blir bättre nu när jag pumpar i stället, pumpen känns mildare än när bebis ammar så läkningen kan kanske komma igång. :)

Hur det än blir så duger du sjukt bra som du är, vare sig det blir amning, pump och flaska eller ersättning. Bebis kommer bli precis lika bra vilket det än blir! ❤️

Här går det lite upp och ner med amningen. Vänster bröst funkar klockrent och bebis är värsta amningsproffset senaste dygnet, bara docka på honom i princip :up: Höger bröst är värre, jag har så svårt att få honom i bra position och bra tag och precis när jag tyckte att det funkade bättre och hade blivit av med små såren så fick jag ett nytt idag :down: Men vi kämpar på, minns att jag hade svårt med höger bröst även med dottern men det löste sig med tiden. Försöker lufta mycket och smörja med purelan. Och andas djupa andetag och ha tålamod när det ska ammas på höger bröst...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 100
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 313
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 177
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025