Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi är äntligen utskrivna och på väg hem. Bästa sättet att fira 2 veckor på
Ska tillbaka på tisdag för ner provet, och det kommer vi göra i ca 3 månader samt uppföljning på hjärtat. Vi har lite pill att få upp hennes matintag så vi ska testa en annan ersättning för att se om det kan hjälpa.
när babyn sjunker kan SF-måttet minska. Jag dippade 2-3 cm när babyn sjönk. Fick göra extra mätningar och babyn växte fint.Ok! Insåg när jag skickat iväg meddelandet att det iofs borde vara fysiskt omöjligt att måttet faktiskt blir mindre. Om man inte börjat läcka fostervatten eller tidigare felmätning. Att barnet eller moderkakan krympt känns orimligt![]()
Ja, så är det ju.när babyn sjunker kan SF-måttet minska. Jag dippade 2-3 cm när babyn sjönk. Fick göra extra mätningar och babyn växte fint.
Vad jobbigt Magmåttet brukar väl plana ut där sista veckorna ändå när bebisen fixerat sig om jag minns rätt.
Bra du inte är orolig, känns ju som att med alla dom kontroller och UL du gjort så är det väl bara så att du har en liten bebis liksom.
Vi är äntligen utskrivna och på väg hem. Bästa sättet att fira 2 veckor på
Ska tillbaka på tisdag för ner provet, och det kommer vi göra i ca 3 månader samt uppföljning på hjärtat. Vi har lite pill att få upp hennes matintag så vi ska testa en annan ersättning för att se om det kan hjälpa.
När är BF? (Orkar inte kolla efter listanJa precis, tror inte det är något fel på henne mer än eventuellt plutt då.
Så det är väl om de vill göra ett ultraljud till ändå eventuellt, och kanske sätta igång för att mata upp henne på utsidan. Men va fan, hon ska ju snart ut i vilket fall. Så det är nog ingen fara på taket![]()
31/10! Galet snartÄntligen! Vad härligt
När är BF? (Orkar inte kolla efter listan) tänker att det är mycket möjligt du blir igångsatt så precis som du skriver hon kan matas upp lite på utsidan.
Galet snart ja!31/10! Galet snart![]()
Den där oron är så jobbig. Skönt att allt ser bra ut hittills!Idag var det min tur att vara lite orolig då jag tyckte fröken varit seg sedan igår så ligger uppkopplad just nu. Allt ser dock bra ut så väntar bara på att maskinen ska bli klar typ!
Jättefint bemötande och superlugnt på förlossningen!
Galet snart ja!Men skönt att det ändå är så nära BF om dom nu skulle vilja sätta igång dig.
Ja precis. Sist fick jag gå på tul för att magmåttet inte planade ut utan fortsatte växa sista veckorna. Alltid är det något![]()
Så hade jag det med andra barnet, han följde fint översta kurvan till vecka 35 då han började skena uppåt sanslösa siffror. Akut TUL på förlossningen visade uppskattad vikt på 4500 gram i vecka 35, så visst förekommer det att magmått kan fortsätta växa även på slutet![]()
Huvudvärken släppte tack och lov med alvedon och en liten slumrande stund på soffanVar dock nära att den kom tillbaka igen när dottern bröt ihop fullkomligt och gallskrek i 10-15 minuter i sträck... varför? För att hon var tvungen att ha en blöja med hajar istället för bläckfiskar, när de med bläckfiskar var slut...
![]()
Verkligen inteHaha åh, inte lätt att va liten![]()