Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så. Trött. Haft ganska mycket förvärkar nu under eftermiddagen, inte så skönt. Ställer in mig på att det kan vara så ett bra tag innan det faktiskt sätter igång... 😅

Vi är äntligen utskrivna och på väg hem. Bästa sättet att fira 2 veckor på :love:

Ska tillbaka på tisdag för ner provet, och det kommer vi göra i ca 3 månader samt uppföljning på hjärtat. Vi har lite pill att få upp hennes matintag så vi ska testa en annan ersättning för att se om det kan hjälpa.

Åh vilka härliga nyheter 🥰

Ok! Insåg när jag skickat iväg meddelandet att det iofs borde vara fysiskt omöjligt att måttet faktiskt blir mindre. Om man inte börjat läcka fostervatten eller tidigare felmätning. Att barnet eller moderkakan krympt känns orimligt :D
när babyn sjunker kan SF-måttet minska. Jag dippade 2-3 cm när babyn sjönk. Fick göra extra mätningar och babyn växte fint.

Vad jobbigt Magmåttet brukar väl plana ut där sista veckorna ändå när bebisen fixerat sig om jag minns rätt.
Bra du inte är orolig, känns ju som att med alla dom kontroller och UL du gjort så är det väl bara så att du har en liten bebis liksom.

Ja precis, tror inte det är något fel på henne mer än eventuellt plutt då. 😅
Så det är väl om de vill göra ett ultraljud till ändå eventuellt, och kanske sätta igång för att mata upp henne på utsidan. Men va fan, hon ska ju snart ut i vilket fall. Så det är nog ingen fara på taket ✌️😁

Vi är äntligen utskrivna och på väg hem. Bästa sättet att fira 2 veckor på :love:

Ska tillbaka på tisdag för ner provet, och det kommer vi göra i ca 3 månader samt uppföljning på hjärtat. Vi har lite pill att få upp hennes matintag så vi ska testa en annan ersättning för att se om det kan hjälpa.

Äntligen! Vad härligt :love:

Ja precis, tror inte det är något fel på henne mer än eventuellt plutt då. 😅
Så det är väl om de vill göra ett ultraljud till ändå eventuellt, och kanske sätta igång för att mata upp henne på utsidan. Men va fan, hon ska ju snart ut i vilket fall. Så det är nog ingen fara på taket ✌️😁
När är BF? (Orkar inte kolla efter listan :angel:) tänker att det är mycket möjligt du blir igångsatt så precis som du skriver hon kan matas upp lite på utsidan.

31/10! Galet snart 😅
Galet snart ja! :D Men skönt att det ändå är så nära BF om dom nu skulle vilja sätta igång dig.
Idag var det min tur att vara lite orolig då jag tyckte fröken varit seg sedan igår så ligger uppkopplad just nu. Allt ser dock bra ut så väntar bara på att maskinen ska bli klar typ!

Jättefint bemötande och superlugnt på förlossningen!
Den där oron är så jobbig. Skönt att allt ser bra ut hittills!
Och vad skönt att det är lugnt där, när jag va inne va det heeeelt hysteriskt samt vet att SÖS va nära stabläge för bara några veckor sen så oroar mig lite för det.

Galet snart ja! :D Men skönt att det ändå är så nära BF om dom nu skulle vilja sätta igång dig.

Verkligen! Tror inte något mer kommer göras dock. Blir förvånad om jag blir kallad på fler ultraljud. 😅🤷
Vi får nog vänta och se helt enkelt - kanske kommer ut helt normalstor 😁

Ja precis. Sist fick jag gå på tul för att magmåttet inte planade ut utan fortsatte växa sista veckorna. Alltid är det något :p

Så hade jag det med andra barnet, han följde fint översta kurvan till vecka 35 då han började skena uppåt sanslösa siffror. Akut TUL på förlossningen visade uppskattad vikt på 4500 gram i vecka 35, så visst förekommer det att magmått kan fortsätta växa även på slutet :rofl:

Så hade jag det med andra barnet, han följde fint översta kurvan till vecka 35 då han började skena uppåt sanslösa siffror. Akut TUL på förlossningen visade uppskattad vikt på 4500 gram i vecka 35, så visst förekommer det att magmått kan fortsätta växa även på slutet :rofl:

Och i mitt fall vägde barnet 3700 i v 40 så fanns liksom ingen anledning att det fortsatte växa heller :p

Uuuhh vilken huvudvärk jag fick :crazy: Har tagit en alvedon och hoppas att det hjälper. Sov rätt dåligt i natt så det är väl troligen därför men jag nojar ju ständigt för havandeskapsförgiftning (snark)... Egentligen är jag ensam med dottern hela helgen eftersom maken jobbar natt men som tur är så är dotterns farmor här på besök just nu så jag får ligga på soffan och vila lite.

Huvudvärken släppte tack och lov med alvedon och en liten slumrande stund på soffan 🙏🏼 Var dock nära att den kom tillbaka igen när dottern bröt ihop fullkomligt och gallskrek i 10-15 minuter i sträck... varför? För att hon var tvungen att ha en blöja med hajar istället för bläckfiskar, när de med bläckfiskar var slut... 🙄

Huvudvärken släppte tack och lov med alvedon och en liten slumrande stund på soffan 🙏🏼 Var dock nära att den kom tillbaka igen när dottern bröt ihop fullkomligt och gallskrek i 10-15 minuter i sträck... varför? För att hon var tvungen att ha en blöja med hajar istället för bläckfiskar, när de med bläckfiskar var slut... 🙄

Haha åh, inte lätt att va liten ❤️😅

Här försöker vi landa mellan alla matningar. Lilltjejen äter var annan timme (oftare om hon säger till) eftersom hon äter max 55 ml per mål, och då har vi verkligen trugat/fjäskat och varit allmänt störande i 45-60 minuter. Var samma på sjukhuset men då ville de att hon skulle äta var 3e, vilket vi provade här hemma men fick då i henne ungefär samma mängd. För en bebis på drygt 3,9 så bör hon äta minst 80 ml per mål om de är var tredje timme. SÅ vi ska inte tillbaka in pga undernärdhet, pratade nyss med BVC som höll med mig om att mata täta mål men små intag istället.

Ska ta nya blodprover på neontalen imorgon så jag hoppas att det fortsätter gå åt rätt håll, och att de tar en vikt på henne. De hade pratat med BVC idag om att de skulle kommit idag för en vikt, men som BVC-sköterskan sa i telefonen; hon fick in en lapp imorse om att vi kommit hem så hon var redan fullbokad.

Vi har varit (är) i det första utvecklingssprånget och lillasyster vill mest ligga ovanpå en.
Storebror är sjuk och vill också ligga ovanpå.
Bröt ihop lite både i lördags och tidigare ikväll. Att få barn är det mest fantastiska jag varit med om, men att vara föräldraledig känner jag sådär inför.
Stressen över att räcka till för dem båda här hemma hela veckan när de behöver extra närhet och omvårdnad, samt behålla vettet har gjort mig lite skör redan på förhand… har ännu inte landat riktigt i rollen som tvåbarnsmamma.
Det här med fjärde trimestern blev verkligt för mig den här gången.

Vab med 2,5 åring är såå roligt när man själv försöker jobba in i det sista samtidigt som man är sjukt trött av att vara gravid (på att vara gravid?), har total sömnbrist och aktivera sonen som bara vill göra allt han inte får.
Så sugen på att bli tvåbarnsmamma just nu :D;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 075
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
965
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 278
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 131
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka