Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit hos BM nu på morgonen. Lite förhöjt blodtryck sittande (men normalt när hon tog när jag låg ner efter att hon mätt magen) och liiiite antydan till utslag på utinstickan. Så nu får jag gå dit nästa vecka också för att hålla koll på det. Men peppar peppar så mår jag bra och hopppas det håller sig så. 34+1 idag.

Varit hos BM nu på morgonen. Lite förhöjt blodtryck sittande (men normalt när hon tog när jag låg ner efter att hon mätt magen) och liiiite antydan till utslag på utinstickan. Så nu får jag gå dit nästa vecka också för att hålla koll på det. Men peppar peppar så mår jag bra och hopppas det håller sig så. 34+1 idag.

Håller tummarna att det håller i sig med bra mående! Och tur du skrev om urinprov, för annars hade jag glömt ta med det till barnmorskan idag 😅

Håller tummarna att det håller sig på rätt sida! Har du haft såna symptom de tidigare gångerna?

Alltså jag är så rejält bitter nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Hatar att vara gravid. Känns som livet står på paus. 😔 känner mig fången i min egna kropp och till råga på det fick min vän barn igår som var beräknad 1 vecka efter mig. 😥 så löjligt jag vet.

Alltså jag är så rejält bitter nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Hatar att vara gravid. Känns som livet står på paus. 😔 känner mig fången i min egna kropp och till råga på det fick min vän barn igår som var beräknad 1 vecka efter mig. 😥 så löjligt jag vet.
Jag förstår dig ❤️ Det är tufft att gå över tiden. Jag är inte riktigt där än men känner hur det blir jobbigare och jobbigare för varje dag. Kroppen jobbar emot en och det är svårt att hålla modet uppe.

Det är som att tidsuppfattningen är helt skev också, man vet ju rent logiskt att det inte är lång tid kvar alls men ändå är man helt övertygad om att det kommer pågå i all evighet och man kommer aldrig få känna sig som sig själv igen...

Äh. Ingen spänning på dagens besök inte. Ongen ligger fortsatt rätt, blodtryck och urinprov bra (även om blodtrycket var något åt det högre håller), hjärtljuden fina, SF-måttet följer sin nya, lägre kurva.

Inte mycket att anmärka på och jag fick tid på Östra för kontroll på måndag för eventuell igångsättning 🤷

Fy fasen alltså :laugh: Känslan när brösten är som två bowlingklot och man inte ens kan lyfta armarna O_o

Eller sova på sidan i stenhård sjukhussäng med spända och svullna bröst :crazy: Mina bröst har aldrig fattat att de tre yngsta barnen fått ersättning från start så de producerar för fullt varje gång. Sover tex fortfarande i topp och amningsinlägg för att inte vakna blöt :meh:

Långrunda i skogen med gammal bukefalist och hennes Svansson resulterade i trött matte och trött och skitig hund. Efter sanering av henne lagades potatismos, biffar och gräddsås. Nu är jag trött, nöjd och ganska redo att vakna av värkar tror jag. ✌️🤷😂
Vet inte vad jag är mest avis på, att kunna gå skogspromenad eller maten :love:
Hoppas du vaknar av värkar senare inatt!
Här får jag nöja mig med dom där dumma förvärkarna :banghead:

Ok nu händer det grejer..! Vaknade för drygt en timme sen med ganska regelbundna smärtsamma sammandragningar. För 10 minuter sen gick vattnet..! KNÄPP sa det och jag insåg att det var bäst att jag ställde mig upp, hann inte riktigt till badrummet innan det forsade ut.

Det gör inte superont än men jag lär ju ringa förlossningen och prata i alla fall.

Ok nu händer det grejer..! Vaknade för drygt en timme sen med ganska regelbundna smärtsamma sammandragningar. För 10 minuter sen gick vattnet..! KNÄPP sa det och jag insåg att det var bäst att jag ställde mig upp, hann inte riktigt till badrummet innan det forsade ut.

Det gör inte superont än men jag lär ju ringa förlossningen och prata i alla fall.
Wohoooooo! Vad spännande! Jag hejar på här hemma och hoppas det blir en smidig förlossning :love:

84A85004-238F-4B6A-939E-316C24F0A944.webp

01:55 kom lillebror till världen! :love: Det gick snabbt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 086
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 288
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 152
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka