Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Denna lillasyster har återigen höjt sitt hb på egen hand så läkaren på neo och överläkaren med gedigen erfarenhet av immunisering bedömer därför att hon klarar detta själv numera. Vi ska tillbaka om 2 veckor, men då enbart för att se att hennes värden fortsätter att stiga och beroende på de värdena bli släppt från sjukvården eller bara ha nån enstaka kontroll till :banana: Har återbesök för att kolla hjärtat igen vid 3 månaders ålder men den förträngningen vi har återbesök på bedöms ha vuxit bort tills det.

Barnsjuksköterskan tyckte dessutom att vi helt ska släppa på maten även nattetid, men ha koll på att det inte går över 5 timmar. Vilket innebär med förhoppning mer sömn då vi inte ska väcka henne längre. Vi tog ingen vikt då det missade vid provtagningen men sköterskan tyckte att det syns att vikten ökat sen förra veckan. Då vägde hon drygt 5 kg.
Underbart ❤️

Denna lillasyster har återigen höjt sitt hb på egen hand så läkaren på neo och överläkaren med gedigen erfarenhet av immunisering bedömer därför att hon klarar detta själv numera. Vi ska tillbaka om 2 veckor, men då enbart för att se att hennes värden fortsätter att stiga och beroende på de värdena bli släppt från sjukvården eller bara ha nån enstaka kontroll till :banana: Har återbesök för att kolla hjärtat igen vid 3 månaders ålder men den förträngningen vi har återbesök på bedöms ha vuxit bort tills det.

Barnsjuksköterskan tyckte dessutom att vi helt ska släppa på maten även nattetid, men ha koll på att det inte går över 5 timmar. Vilket innebär med förhoppning mer sömn då vi inte ska väcka henne längre. Vi tog ingen vikt då det missade vid provtagningen men sköterskan tyckte att det syns att vikten ökat sen förra veckan. Då vägde hon drygt 5 kg.
Vad härligt för er!

Blev inga ultraljud idag, för det kom något annat i vägen.
Lämnsde make och bebis på Neo och åkte och hämtade hunden. Så nu sitter vi här, hon och jag. Äter fryspizza och dricker alkoholfri öl. Vill hjälpa de dära brösten att producera mer mjölk 😂
Kanske inte hjälper, men blir ju inte sämre iaf 😊

Ska bli skönt att sova ostört, men saknar bebis och man. Fy fan vad jag hoppas hon är pigg nog att komma hem snart...❤️

Blev inga ultraljud idag, för det kom något annat i vägen.
Lämnsde make och bebis på Neo och åkte och hämtade hunden. Så nu sitter vi här, hon och jag. Äter fryspizza och dricker alkoholfri öl. Vill hjälpa de dära brösten att producera mer mjölk 😂
Kanske inte hjälper, men blir ju inte sämre iaf 😊

Ska bli skönt att sova ostört, men saknar bebis och man. Fy fan vad jag hoppas hon är pigg nog att komma hem snart...❤️
Håller tummarna att hon får komma hem snart ❤️❤️❤️ Pumpar du för att kunna amma sen?

Pumpar för att mata med i nuläget, plus försöker amma lite ibland också. Men vi får inte riktigt till det ännu. Det blir så mycket frustration och jobbigt när hon gärna somnar ifrån, eller blir arg när hon inte får bra grepp.

Usch nä, ikväll känns allt jättejobbigt
❤️❤️❤️

Ny dag, nya undersökningar.
De ska kolla mitt gamla fostervattenprov efter avvikelser man inte analyserar för i de vanliga analyserna. Peppigt.

Åh vad kämpigt för er ❤️ hoppas de hittar vad bekymret är snart och att det inte är något besvärligt så att ni kan komma hem snart!

Ny dag, nya undersökningar.
De ska kolla mitt gamla fostervattenprov efter avvikelser man inte analyserar för i de vanliga analyserna. Peppigt.

Utifrån er graviditets start så hoppas jag att ni får bra stöd av sjukvården i att hantera allt som skett och sker :heart Håller tummarna att de hittar bekymret snart och ni får komma hem till er bubbla :heart

@Sleepan vilken tuff resa ni hamnat på, först allt strul och oro efter första ultraljudet och nu bebis på utsidan som inte mår helt bra.
Hoppas de hittar vad som felas och jag håller med Bexzor om att ni borde få bra stöd i allt av sjukvården. Håller tummarna stenhårt att lilla bebis kryar på sig supersnart så ni får komma hem och äta pizza i soffan hela familjen :heart

@Bexzor vilka fantastiska nyheter! Måste va superskönt att slippa alla kontroller och kunna njuta och fokusera mer på det nya livet med bebisen.

@fijja samma känsla här, graviditet är ett kroniskt syndrom :banghead:
Samtidigt så har jag kunnat njuta en del senaste dagarna för är glad att dottern fick ha sin födelsedag ifred samt vi ska ha kalas på lördag för henne vilket är enklare (möjligt) utan en nyfödd :D

@Sleepan vilken tuff resa ni hamnat på, först allt strul och oro efter första ultraljudet och nu bebis på utsidan som inte mår helt bra.
Hoppas de hittar vad som felas och jag håller med Bexzor om att ni borde få bra stöd i allt av sjukvården. Håller tummarna stenhårt att lilla bebis kryar på sig supersnart så ni får komma hem och äta pizza i soffan hela familjen :heart

@Bexzor vilka fantastiska nyheter! Måste va superskönt att slippa alla kontroller och kunna njuta och fokusera mer på det nya livet med bebisen.

@fijja samma känsla här, graviditet är ett kroniskt syndrom :banghead:
Samtidigt så har jag kunnat njuta en del senaste dagarna för är glad att dottern fick ha sin födelsedag ifred samt vi ska ha kalas på lördag för henne vilket är enklare (möjligt) utan en nyfödd :D

Ja, det var inte vad man tänkte sig direkt 😅 Men det går det här med. Man klarar det man måste. ❤️
Vi fick prata med kurator igår, och är välkomna att höra av oss när vi vill. Pratade mest praktiska grejer dock, men även en del kring oro, och kring förlossningen. Men kan säkert finns en del att bearbeta framöver, även om vi just nu känner oss rätt stabila (förutom lite breakdowns nu och då)

Ja, det var inte vad man tänkte sig direkt 😅 Men det går det här med. Man klarar det man måste. ❤️
Vi fick prata med kurator igår, och är välkomna att höra av oss när vi vill. Pratade mest praktiska grejer dock, men även en del kring oro, och kring förlossningen. Men kan säkert finns en del att bearbeta framöver, även om vi just nu känner oss rätt stabila (förutom lite breakdowns nu och då)

Vill först skicka denna :heart

Vet ni mer kring er dotter och de undersökningar som gjorts?
Man är alla olika hur man hanterar situationen att vara på neonatalen så jag blir glad att läsa att ni pratat med en kurator. Även om det inte behövs nu, för breakdowns får man, så vet ni vart ni kan vända er om det behövs.

Nu kommer jag skriva något som jag med all säkerhet kommer få äta upp :p Men nu är det tredje natten i rad som bebis har sovit i tretimmarsintervall 🙌 (längre får han ändå inte sova). Känner mig nästan oförskämt utvilad 😆

Igår lyckades vi införskaffa vagn också, så nu är vi nästan förberedda på bebis ankomst också 😜

Som sagt, min BVC-sköterska är lite virrig, nu hade hon glömt säga att dagens besök visst skulle vara ett hembesök... :p Så jag var på väg ut genom dörren (försenad pga att någon skulle bajsa fyra gånger precis innan vi skulle åka) när hon och kollegan kom promenerandes mot vår ytterdörr 😬 Nåja, ingen skada skedd, men tur att vi inte hade hunnit åka!

Lillgrodan har i alla fall fortsatt sin stabila viktuppgång och noterade nu 4370 gram vilket är 300 gram upp på en vecka :D Får känslan av att han kommer ha blivit en rund och go liten köttbulle lagom till jul 😂😍

Förbi födelsevikten idag så här nio dagar gammal 👌💪❤️

Heja heja! 💪

Hennes födelsedagskompis ligger lite efter i det avseendet. Vi var på kontroll på Neo idag och nu vägde han 2092 g. Så 40 g upp sen i tisdags men fortfarande lite kvar till födelsevikt. Men Neo var nöjda med att han vänt uppåt och gulvärdet vad det nu heter hade sjunkit mycket :) Nu är alla sjukhusbesök avklarade och nästa koll blir hembesök från bvc nästa vecka.

Och där blev ansökan om barnförsäkring avslagen. Hon anses ha för stor risk med sin immunisering, och vi får skicka in en ny ansökan när hon är friskförklarad. Jag förstår det men känner ändå irritation över att jag hade gravidförsäkringen vilket borde inkluderat henne iaf lite mer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 111
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 319
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 187
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka