Är vi fler här inne än mig och @zassoo som tränar?
Före min graviditet så både jag sprang och styrketränade flera dagar i veckan. Sen kom illamåendet och all träning lades ner. Nu när jag börjar få ganska många timmar på dagen utan illamående så vävs styrketräningen sakta in i mitt liv igen. Vilket innebär lugna övningar i ca 15-25 minuter på 2-3 dagar i veckan, med hänsyn till att min kropp ännu motarbetar mig med kräkningar om jag blir hungrig, trött, andfådd, törstig osv.
Eftersom mitt illamående är latent, och reagerar på om jag får hög puls så är mitt utbud av övningar ganska snålt. Speciellt för underkropp då jag nu endast kör knäböj utan vikt, så min frågan är vad ni kan ha för tips för lugna underkroppsövningar som innebär att man fortfarande är upprätt? Utfall fungerar inte, då illamåendet samspelar med min balans tydligen.
Här är en till

Håller på med tyngdlyftning men har börjat gå över till mer allround styrketräning då orken inte riktigt funnits för tyngre lyft det senaste.
Ett tips är kettlebellssvingar! Går ju att köra med hantel med om man inte har just kettlebell. Behöver inte köra många om du har problem med illamåendet när pulsen går upp utan kör 3-5 - vila lite - sen kör igen. Testa dig fram.
Testat raka marklyft eller gå upp och ned på en låda/bänk?
Också jättebra benträning.