Bukefalos 28 år!

hostig och snorig

J

Josephine_Josephine

Hejhopp
Jag har connemara valak på sex år.
Han har hostat lite till och från ett tag, i ridhus och liknande. Så jag tänkte att det kan ha att göra med att det är torrt. Men den senaste veckan har det blivit mer. Det är torrhosta och han hostar i hagen och när han rullat sig. Han har även börjat bli sorig. Har tänkt att ringa veterinären i morgon och prata, för jag är rädd för att det skall bli kroniskt:S

någon som kan veta vad det kan bero på?
Han hostar ännu mer när han har travat, redan efter bara några steg:S
 
Sv: hostig och snorig

Det låter som det kan röra sig om dammallergi. Men vilken färg har snuvan?

Den är gulvit, men han går ute dygnet runt har gjort det sen i mars ungefär så damm vet jag inte om det är? Hade vet ute i måndags om han satte in cortison och något mer, han sa att det "bara" satt i halsen. Men han hostar fortfarande så det blir till att ringa på måndag igen :S Ingen annan som vet vad det kan tänkas vara?
 
Sv: hostig och snorig

Blir de hostiga och snoriga av det? Veterinären skrev ut nytt recept idag någon pasta. var ute och red lätt igår, snorar och blir lätt anfådd. Han lät även täppt idag ur näsan tyckte jag:S
 
Sv: hostig och snorig

Ja snorighet, hosta, mindre ork och lättare anfåddhet, astmaliknande andningsläten m.m. kan vara symtom på allergi. Ofta får de även luftvägsinfektion.

Allt för många hästar reagerar på pollen.
 

Liknande trådar

Hästvård En vän ska bli medryttare på en häst som hostar första halva varvet i trav, ca 4-5 gånger. Enligt ägaren slutar hästen med detta när han...
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: Sirap
·
Hästvård Min islandsherre på 13 år snorar efter ridning, aldrig vid något annat tillfälle utan endast efter. Snoret är vitt och tjockt, ser lite...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 472
Senast: Takire
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 215
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp