Höstlov i Göteborg?

Urigurien

Trådstartare
Jag ska ta en tripp till Göteborg på höstlovet med min dotter på 12 år. Tips på saker att se och göra, äta osv? Vi har 2-3 dagar på oss bara. (Liseberg är förstås redan inbokat 😁)
 
Slottsskogen finns också gratis att besöka, finns djurpark, lekplatser och stora grönområden, sen skulle jag nog vilja säga att åka spårvagn i Göteborg kan också räknas till en upplevelse.
Äta finns ett stort utbud, finns en hel del resturanger längs med Avenyn, se om man hittar något som faller en i smaken. :)
 
Jag ska ta en tripp till Göteborg på höstlovet med min dotter på 12 år. Tips på saker att se och göra, äta osv? Vi har 2-3 dagar på oss bara. (Liseberg är förstås redan inbokat 😁)

Vill tipsa om naturhistoriska museet där är det fri entré sen årsskiftet för alla. Matställen beror lite på vad ni gillar att äta men det kan vara trevligt att besöka saluhallen på Kungstorget. Vill man ha en god och snabb lunch är det perfekt att äta därinne på något ställe. Lite trångt kan det vara men mysigt, vällagad mat till bra pris får man sen kan man avsluta med en god chokladbit från flickorna kanolds inne på saluhallen. Dock stängt söndagar och öppet till klockan 16 på lördagar och till 18 på vardagar. Kök kan stänga tidigare inne hos de olika handlarna. Sen tycker jag också haga med alla caféer och mysiga affärer är värt att besöka.
 
Vi är många Göteborgare här med massor av restaurangtips skulle jag tro. Så bara säg vad ni är ute efter så kan vi nog hjälpa till :D

Perfekt! Dottern är köttätare, typ Jensens Boefhus, medan jag är mer flexitariskt lagd. God barnmat med tillgång till mer intressant vuxenmat kanske? 😁
 
Perfekt! Dottern är köttätare, typ Jensens Boefhus, medan jag är mer flexitariskt lagd. God barnmat med tillgång till mer intressant vuxenmat kanske? 😁

Ta Pinchos! Där finns något för alla och dessutom rolig dekor och kul färgglada alkoholfria drinkar och sånt som barn verkar uppskatta :D Finns ett på Vasagatan, alldeles nära Avenyn.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 191
Senast: MML
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 890
Senast: zassoo
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 720
Senast: Mabuse
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 108
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp