A-K.Eng

Trådstartare
Har tappat bort den hingstkalender som har så gamla hingstar i bakre registret. Håller på att roa mig med att teckna ner min stos stamtavla och vill få med denne hingsts stam ockå.
Vore tacksam för lite info. Stoet är ue:Hostrup så det blir ett rätt stort hål annars.
 
Sv: Hostrup

Hostrup är e Atlantic DVE59 u Palett EDH1050 - Pilar - Dorn - Opal - Manco
(finns på mödernet i mina hbl också)
 
Sv: Hostrup

Hej!

Hostrup 506 f.1971 i hos Poul Nielsen, Svenstrup, Danmark. Fux m bläs och 2 vita halvstrumpor (vfr och vbk). Importerad till Flyinge 1974 och exporterad till Finland 1980. Död 1987.

Inget danskt blod i ådrorna dock, eftersom han var
e. Atlantic DH 159 (e.Abglanz 310353442 (trak) u.Fechterrose 57381 (han) e. Fechter 3595 )

u. Palett DH e. Pilar DH 105 (e. Heristal 224 - Samos 227) u. Dagmar DH 615 e. Dorn 314 - Opal 184. Både Pilar och Dagmar är födda i Sverige.

Se också: http://www.allbreedpedigree.com/hostrup

Atlantic var också trakhenerhingst och tillhörde Celle.

Abglanz är för övrigt morfars far till Weltmeyer och morfars farfar till DeNiro. :love:

Han har också en godkänd helbror i USA.
http://www.horsedreams.com/pedigree.html

Där ser du ju också hela stammen.

Mitt sto :love: är också ue. Hostrup.

Mvh,

/Ina
 
Sv: Hostrup

Mitt sto :love: är också ue. Hostrup.

Ja, jag vill också gärna använda :love: i samband med att "min" lilla pålla nämns. (Min syster står dock som ägare).

Tack båda två för info. Hade för mig att jag sökt på Hostrup på allpedigree men det hade jag visst inte. Synd bara att man måste betala för att se foton. Jag är sn... eh ekonomisk!:angel:

Var intresserad av stamtavlor när jag var i ponnyåldern och hade måååånga led på min new forestponny. Nu har jag skaffat mig "Den svenska varmblodshästens historia" och glatt börjat rota i generationerna. Kul med bilder på både anmödrar och anfäder där en bild på hingsten Nigro visar var exteriören kommer ifrån på mitt lilla sto...

Mvh/A-K
 
Sv: Hostrup

Du måste inte betala för att se foton på allbreedpedigree. För att se bilden sätter du markören på den lilla hästteckningen ovanför stamtavlan. Går du in på edit får du fram adressen till bilden och kan kopiera den för att se bilden. Just den på Hostrup har jag lagt in här http://photo.starblvd.net/gfgsb/5-5-3.jpg men jag tror tyvärr inte att den sajten funkar längre:mad: Bilden är inscannad från stamboken.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: _Taggis_
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 658
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp