Hotande förtidsbörd

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

smulis27

Japp, nu är förlossningen på G här och jag är bara i v 30 (BF 10 juli). Orkar inte riktigt med detta känner jag...

Har fått det stoppat med bricanyl men det ger sig inte riktigt i allafall, ska försöka få träffa min förlossningsläkare idag få se vad han säger. Tappen är kraftigt kortad, mjuk och öppen för ett finger och den processen har gått ganska så snabbt. Hoppas kunna stoppa det lite till, varje vecka är ju värdefull, men jag är så mentalt slut. Hur jag skulle må om jag skulle behöva må så här fram till BF vet jag inte. Känns som att männen med de vita rockarna ska komma och hämta mig när som helst medan förlossningspersonalen ler och klappar mig på huvudet och säger: "men lilla gumman, det ÄR så här att vänta barn förstår du!"
 
Sv: Hotande förtidsbörd

Plats i säng med dig! Hoppas du ligger ner och skriver... KNIIIIIP (hur lätt det nu är, he he).
 
Sv: Hotande förtidsbörd

Som sagt, kryp i säng, ladda med bra böcker, filmer och telefonen nära, bärbar dator och försök att hitta annat att tänka på. Skriv brev till gamla vänner som du har tappat bort, sortera in kort i album osv.
Jag förstår att det måste vara extremt jobbigt mentalt, finns det tillgång till kurator att prata igenom med eller hur fungerar det hos er? För visst bor ni i USA eller har jag missuppfattat?
 
Sv: Hotande förtidsbörd

Stackare, jag vet hur du har det just nu.... Hade precis som du hotande förtidsbörd, blev sjukskriven i v 25 för detta. I v 28 låg jag inne på sjukan för då hade förlossningen dragit igång, men de stoppade upp det med bricanyl (var också öppen för ett finger). Fick till slut åka hem igen och göra ingenting...
Det var en kämpig och tung tid...man kände sig så "värdelös" till slut, ingenting kunde man göra själv, alltid var man tvungen att be någon om hjälp.... Men en sak är säker så här i efterhand - det var värt varenda sekund!!! :love: Jag orkade knipa/vila till v37, då var jag trött på det hela och fick lov av min barnmorska på MVC att ta en promenad, och vips så kom bebisen :D
Precis som de andra skriver, bullra upp med filmer, godis, bärbar datorn m.m m.m i sängen, varenda vecka är ju värt mycket.
 
Sv: Hotande förtidsbörd

Ett litet uppmuntrande ord i all hast...

En av mina vänner var inne redan i vecka 28 för "hotande förtidsbörd" och var ca 1 cm öppen. Hon blev sjukskriven o beordrad vila - och gick hela tiden ut + nästan en vecka till! :D
 
Sv: Hotande förtidsbörd

Tack för era peppningar!

Det jävliga är ju att jag har Viktor ensam hemma på dagarna, det finns inget alternativ... Hade vi bott i Sverige hade maken kunna gått hem på VAB, men här finns inget sådant. Jag kan alltså inte ligga hela dagarna hur mycket det än skulle behövas. Vi har ju heller inget kontaktnät av släkt och vänner som kan avlasta. Om jag blir inlagd får maken gå hem på obetald tid och då hamnar vi på gatan. Kul *not* USA, land of opportunities... Ja, om du är rik och frisk så stämmer det nog.

Maken har ändrat sina jobbtider i allafall, så han går tidigt tidigt när vi sover och slutar kl 15, det underlättar. Jag gör absolut minimum, dvs bara det som gör att vi tar oss igenom dagarna. Jag sitter still vid datorn, ger Viktor frukost och lunch och mellanmål, går på toa. Vi går aldrig ut och jag lyfter honom inte i onödan och jag rör mig inte om jag int absolut måste. Ligga går dock inte för då klättrar V på mig bara så jag få mer sammandragningar. Även en dag då jag inte gör någonting mer än går på toa samt ligger ned ifred så understiger antalet sammandragningar per dag 25 :(

Ska till läkaren imorgon, då får vi se hur det går.
 
Sv: Hotande förtidsbörd

Hur gar det? Det ar verkligen en jobbig situation du befinner dig i. Jag vet hur det kanns att inte ma bra och inte ha nara och kara nara tillhands. USA, the land of the free...visst, om man ar rik sa ar det ett jattebra land att bo i. :crazy: Gor vad du kan for att ta det lugnt och lita pa att allt kommer att losa sig i slutanden. Satt Viktor framfor tv:n med en lada leksaker, en klase bananer och en flaska med juice och lagg dig sjalv pa soffan :idea: Oronproppar kan vara handiga om han gillar Teletubbies eller Barney :devil:
 
Sv: Hotande förtidsbörd

Huu vad jobbigt! *kram*

Hoppas den lilla rackaren vill stanna kvar inne i magen några veckor till!
 
Sv: Hotande förtidsbörd

Hej igen! Jag har varit lite dålig och varit inne en sväng på förlossningen igen. Äntligen har jag fått medicin mot sammandragningarna så nu hoppas vi det lugnar sig lite på den fronten. Mina sammandragningar och värkar har aldrig varit under 25 om dagen men de har avstannat när jag kommit in till förlossningen (antagligen för att jag blir så nervös på sjukhus). Dock tog de mig på allvar när de fick se min dagbok där jag klockat sammandragningarna och beskrivit deras intensitet och längd. Det var skönt, min största skräck är ju att de ska klappa mig på huvudet och lite överseende mena att jag sjåpar mig...

Har just tagit första dosen av medicinen och känner mig lite skakig. Det är en hjärtmedicin som ska verka muskelavslappnande och jag ska ta den två gånger om dagen.

I övrigt går det ganska bra. Har dock fått reda på att försäkringsbolaget nekar mig den vaginala förlossning jag vill ha chansen till om jag passerar v 35, så det blir snitt igen. Det absolut sista jag vill men jag orkar inte bråka mer nu, jag får lägga energin på att klara av det mentalt någotsånär och ta resten sedan. Ibland tar livet lustiga svängar och det är bara att hänga med.
 
Sv: Hotande förtidsbörd

Oroa dig inte for hur forlossningen ska ga till, huvudsaken ar att du och bebben mar bra efterat. Det blev ingen VBAC for mig heller, trots massa forberedelser, ungen vande pa sig mitt under varkarbetet och korde upp skallen under mina revben typ "jag vill inte" :D Jag blev tillfragad om jag vill delta i en studie som pagick pa det sjukhuset - Hur riskfylld ar VBAC vid satesbjudning :eek: :eek: Natack. :p
 
Sv: Hotande förtidsbörd

Ingen bebbe än som tur är! Har mått väldigt dåligt ett par dagar och är trött. Medicinen verkar hjälpa mot sammandragningarna iaf vilket är ett stor plus. Måste dock erkänna att jag börjar ruttna på det här med graviditet nu...

:(
 
Sv: Hotande förtidsbörd

Jag kunde komma med hur manga floskler som helst typ "It's not the journey that matters, it's the destination" men jag forstar precis hur du kanner det :smirk: Skam bort dig sjalv sa mycket det gar, finns det Krispy Kremes donuts nanstans i narheten? :d :angel:
 
Sv: Hotande förtidsbörd

Tänker på dig!!! knip igen o tänk positivt..... sen kanske vi får bygga hage ihop igen...... :love: :love: :love: :love: :love: :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 283
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 840
Senast: sweet_extraa
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 377
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Psykisk (o)hälsa
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp